Българският мобилен оператор А1, част от A1 Group, отчита ръстове на всички основни показатели за първото тримесечие на годината спрямо същия период на 2018 г.
Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) на компанията се повишава със 17,7% до 42,8 млн. евро, а приходите се увеличават с 3,9% до 111,1 млн. евро. По този начин позитивната тенденция от последните три години не само се запазва, но и ускорява темпото си на ръст.
Ръстът на приходите от фиксирани линии се дължи както на корпоративните клиенти, така и на офертите към физически лица, както и на телевизионните предложения. В мобилния бизнес се затвърждава солидната тенденция както в бизнес, така и в потребителския сегмент.
Пазарната динамика в България остана непроменена спрямо предходните тримесечия. Бизнесът с фиксирани линии продължава да се движи от персонализирани корпоративни решения, атрактивно и ексклузивно спортно съдържание, което според А1 води до по-висока ARPL и повече широколентови RGU. Мобилният бизнес се подобрява дори повече, а субсидиите остават на непроменени нива.
Ръстът на приходите на компанията се дължи основно на повишеното търсене на цялостни корпоративни ICT и cloud базирани решения, както и на усилията по предлагане на допълнителни услуги на настоящи мобилни и фиксирани клиенти, както и стабилния ръст на приходите на собствените спортни телевизионни канали MAX Sport. Освен това А1 продължава да разширява портфолиото си от услуги с предлагането на електронни винетки чрез сайта и приложението на телекома, старта на приложението за гледане на реклами с кауза А1 SmartAD, което допълнително допринася за ръста на приходите от услуги на компанията.
Средният приход от абонат (ARPU) нараства със 7% до 5,4 евро. Средният приход от фиксирана линия (ARPL) също се повишава с 6,5% до 12,9 евро.
Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 2,3% до близо 1,029 милиона, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните гласови услуги. Общият брой клиенти на договор за мобилни услуги намалява с 3,1%.
Общите приходи на концерна скачат с 1,5 на сто, като ръст се отчита във всички сегменти. Нетната печалба се увеличава от 28,4 евро преди година до 85,9 млн. евро през тази, главно заради амортизацията на марката, отчетена преди година. Свободният паричен поток е намалял с 58,3%, което се дължи на по-високите капиталови разходи и по-ниския нетен паричен поток от оперативната дейност заради сезонно високите нужди от оборотен капитал.
Още технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!