Когато американската технологична компания Apple обяви своите корпоративни резултати за Коледното тримесечие, предхождани от понижената прогноза по-рано този месец, главният изпълнителен директор Тим Кук определи като основна причина за намалението в приходите и печалбата слабите продажби в Китай.
Приходите на технологичния гигант отчетоха спад с 4,5 на сто до 84,31 млрд. долара за трите месеца, които приключиха на 29 декември, докато печалбата отбелязва леко понижение до 19,97 млрд. долара.
Интересно е да се отбележи, че при изключване на пазара в Китай, втората по големина икономика в света, Apple регистрира незначителен ръст, което значи, че има и други пазари, където компанията не се представя особено добре.
В графиката на Statista може да се види, че ръководената от Кук компания отчита понижения в продажбите както в Европа, така и в Япония през въпросното тримесечие.
Комбинацията от високи цени и по-големия цикъл на заменяне на по-старите модели iPhone с по-нови е довела до 15-процентен спад в продажбите на смартфоните на Apple.
Японският пазар отчита понижение в продажбите на iPhone от 7,2 млрд. долара от предходното Коледно тримесечие до 6,9 млрд. долара през последното.
В Европа понижението е с 3,31%, или от 21,1 млрд. долара през четвъртото тримесечие на предходната година до 20,4 млрд. долара за това, което завърши на 29 декември 2018 г.
Ръст в продажбите се забелязва в Южна и Северна Америка, както и в останалата част на Азиатско-тихоокеанския регион.