Третият по брой на потребителите американски телекомуникационен оператор T-Mobile US успя да надмине очакванията на Wall Street за нетните нови абонати на телефонни услуги и за печалбата си, подпомогната от конкурентните ѝ планове и офертите за новите модели iPhone, насочени към отблъскването на по-големите ѝ конкуренти, предава Ройтерс.
Книжата на компанията повишиха стойността си с над 3 на сто до 66 долара по време на следборсовата търговия.
T-Mobile US заяви, че чака одобрение от регулаторите за своята сделка за придобиването на по-малкия си конкурент Sprint, докато се опитва да се разрасне, за да се конкурира с Verizon Communications и AT&T.
Компанията все още очаква, че ще може да финализира сделката през първата половина на следващата година, а досега е получила одобрение от половината от държавните комисии, които разглеждат придобиването, разкри главният изпълнителен директор на T-Mobile Джон Легере.
„Както виждате, имаме прогрес“, коментира той.
T-Mobile е привлякла 774 хил. нови абонати, които плащат месечни сметки, в рамките на третото тримесечие. Това е над 595 хил. за същото тримесечие година по-рано.
Резултатите изпреварват доста очакванията на анализаторите за 628 хил. абонати, сочат данни на компанията за пазарни проучвания FactSet.
Растежът е подпомогнат от новите планове, предлагани от компанията, които са насочени към определени потребители – като военните над 55-годишна възраст, което помогна на T-Mobile да привлече хора от други сегменти.
T-Mobile твърди, че очаква да привлече 3,8 млн. до 4,1 млн. потребители на абонамент за цялата година, спрямо предишната ѝ прогноза за 3-3,6 млн. Анализаторите от Wall Street следят внимателно този показател, защото въпросните потребители плащат месечен абонамент и са по-ценни за телекомите.
По думите на Джонатан Чаплин, анализатор в NewStreet Research, резултатите са много силни.
Приходите на T-Mobile са нараснали до 10,84 млрд. долара от 10,02 млрд. долара, надминавайки прогнозата за 10,72 млрд. долара.
Нетната печалба се е увеличила до 795 млн. долара, или 93 цента на акция, от 550 млн. долара, или 63 цента на акция, година по-рано. Компанията обяви, че нетната печалба е повлияна от 53-те млн. долара разходи, свързани с придобиването на Sprint. Анализаторите очакваха 85 цента на акция печалба.