Телекомуникационният оператор Vivacom отчете ръст от 4,8% на общите приходи за първото полугодие на 2018 г. на годишна база, като сумата е достигнала 453 млн. лева, съобщават от компанията.
Компанията продължава да реализира и стабилен ръст в коригираната печалба преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) от 5,8% до 170,5 млн. лв., сочи още отчетът на телекома.
Vivacom достига 30% пазарен дял в приходите от мобилни услуги с общ брой клиенти на мобилни услуги от 3 053 000. От тях над 88% са на абонаментен договор.
Делът на приходите от мобилен интернет в общите приходи от мобилни услуги продължава да се увеличава, като през второто тримесечие на 2018 г. достига 43% спрямо 35% за същия период на 2017 г. Принос за положителната тенденция има разширяването на покритието на 4G мрежата на телекома до 99% от населението, измерено от световната компания GWS.
Операторът запазва първото място в предлагането на фиксиран широколентов интернет с 492 хиляди абонати, което представлява ръст от 90% спрямо същия период на предходната година. Над половината от абонатите използват високоскоростен достъп чрез оптичната мрежа на телекома, която вече покрива близо 1 милион и 150 000 домакинства в цялата страна.
Операторът отчита 15,6% ръст на потребителите на интерактивна телевизия (IPTV) спрямо същия период на предходната година. 47,3% от общо 456 хиляди клиенти с абонамент за платена телевизия към края на първото полугодие на 2018 г. са избрали именно интерактивната телевизия.
През първото полугодие на 2018 г. инвестициите на компанията са в размер на 65 млн. лв. 66% от общите инвестиции са вложени в развитие на технологичната инфраструктура.