Производителят на мрежово оборудване Nokia отчете по-слаба печалба за тримесечието от очакваното, след като телекомуникационните оператори, особено тези в Северна Америка, се въздържат от разходи. Но същевременно Nokia вижда възможност за набиране на инерция по-късно през годината, предава Ройтерс.
Nokia заяви, че нейният бизнес с мрежи е имал по-бавен старт през първото тримесечие и вероятно тази слабост ще се запази и през текущото второ тримесечие. Въпреки това пазарът на производителя на оборудване за следващото поколение 5G мрежи ще набере сили през втората половина на 2018 г.
Книжата на финландската компания понижиха стойността си с близо 8 на сто до 4,55 евро в резултат на новината.
„Очакваме необичайна сезонна тенденция на слабост през първата половина от годината, която ще бъде компенсирана от много динамична втора половина“, обясни главният изпълнителен директор Раджеев Сури.
„Уверени сме, че можем да изпреварим засилващия се (мрежови) пазар и да изпълним годишната си прогноза“, допълни той.
Nokia, която се конкурира с шведската Ericsson и с китайските Huawei и ZTE, обясни, че индустрията за мрежово оборудване ще се възстанови с търговския старт на следващото поколение 5G мрежи в края на 2018 г. в Северна Америка – нейния най-голям пазар.
Печалбата на Nokia за първото тримесечие, без лихви и данъци, е спаднала с 30 на сто спрямо година по-рано до 239 млн. евро, което е доста под прогнозите на анализаторите, анкетирани от Ройтерс, които очакваха 396 млн. евро.
Ericsson миналата седмица даде надежди за възстановяването си, като успя да надмине очакванията за печалба. Всичко това се случи благодарение на нейната програма за съкращаване на разходите.
По-голямата част от печалбата на Nokia е генерирана от печелившия бизнес на компанията с лицензиране на патенти, където печалбата е скочила с цели 136 на сто.
Nokia заяви, че очаква световната индустрия за мрежово оборудване да се свие с 1-3%, което представлява леко възстановяване от предишната прогноза за спад между 2 и 4%. По думите на компанията нейните продажби ще надминат по-големия пазар на телекомуникационно оборудване.