Испанската телекомуникационна компания Telefonica отчете 1,9% спад на основната си печалба за третото тримесечие до 4,1 млрд. евро, с което не успя да изпълни прогнозите на анализаторите и показа влиянието на слабия вътрешен пазар и негативните валутни ефекти във Великобритания и Латинска Америка, предава Ройтерс.
През юли Telefonica пусна по-евтини предложения в Испания, отказвайки се от предишния си фокус върху средния и високия дял от пазара, който остави групата изложена на ожесточена конкуренция от страна на Orange, Vodafone и MasMovil.
Това помогна на Telefonica да увеличи своята база от клинети в сферата на мобилните телефони, платената телевизия и свързаните услуги - бърз интернет, мобилни предложения, фиксирани и телевизионни услуги.
Но приходите от вътрешния ѝ пазар и основната ѝ печалба са записали понижения както на тримесечна, така и на годишна база. Маржовете също са под натиск, спадайки с 1,3 и 1,2 процентни пункта на годишна база през третото тримесечие и в периода януари-септември съответно.
През първите девет месеца на годината основната оперативна печалба преди обезценката и амортизацията записва ръст от 2,9% спрямо същия период на миналата година, достигайки 12,27 млрд. евро. Това се дължи предимно на по-силния бразилски реал през първата половина на 2017 г.
Този ефект обаче в започнал да отслабва през третото тримесечие, когато валутите в Латинска Америка и паундът повлияха негативно на печалбата.
Приходите от продажби за деветте месеца са достигнали 38,85 млрд. евро, което е с 1,4% повече спрямо 2016 г. Без влиянието на валутите и еднократните елементи, ръстът на приходите от продажби е 2,9%, което е над целта от 1,5% за годината.
Компанията обяви, че има намерение да плати в брой дивидент в размер на 0,4 евро на акция.