Понижението на оперативните разходи с 6% не успява напълно да компенсира намалената печалба от взаимната свързаност и роуминг услугите в „Теленор България“ и през третото тримесечие на 2017 г. операторът отчита леко свиване на печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) от 1% до 67 млн. лева спрямо 68 млн. лева година по-рано.
За деветте месеца от началото на годината обаче има лек ръст до 191 млн. лева от 189 млн. лева година по-рано, става ясно от изчисления на Investor.bg на база на отчета на компанията майка Telenor Group. През третото тримесечие на годината общите приходи на „Теленор България“ се увеличават с 2% - най-вече благодарение на по-високите приходи от продажби на устройства. Приходите от трафик и абонаментни такси отбелязват леко свиване от 1%, след като ръстът в сегмента на абонатите на договор не се оказва достатъчен да компенсира напълно спада в предплатените услуги.
Компанията продължава да отчита нарастване на трафика на мобилен интернет, подпомогнат от добрата мрежа на оператора, което допринася и за ръста при абонатите на договор. Въпреки това обаче в резултат на продължаващото свиване на пазара на предплатени мобилни услуги към края на третото тримесечие общият брой на клиентите на компанията намалява с 9% в сравнение със същия период на миналата година. Операторът обаче отчита подобряване на ключов за телеком сектора параметър - средния приход от потребител (ARPU), който за третото тримесечие се повишава от 13,2 лева до 14 лева на потребител. За деветмесечието от началото на годината досега също има подобряване – от 12,6 лева до 13,40 лева.