Телекомуникационният оператор Мтел официално ще бъде преименуван на A1, потвърдиха от фирмата за Investor.bg Решението беше взето от компанията майка Telekom Austria Group и беше обявено вчера. Съгласно него всички компании, собственост на групата, ще използват вече наложения в някои страни бранд А1.
„В резултат на задълбочен анализ Telekom Austria Group (TAG) обяви официално, че е взето решение всички компании в Групата постепенно да бъдат ребрандирани на А1 в зависимост от местните специфики на всеки пазар“, гласи коментарът на Мтел.
Все още обаче не е известно кога ще започне ребрандирането на Мтел и колко дълъг ще е целият процес. Пред Investor.bg от телекома посочиха, че тепърва предстоят анализи на местния пазар, вследствие на които ще бъдат взети тези ключови решения.
От телекома посочват, че ходът е свързан със следващата стъпка в стратегията на TAG за фокусиране на марката, след като телекомът Si.mobil в Словения вече е бил ребрандиран на А1 през април тази година. Международната ИКТ компания на групата пък е наречена A1 Digital.
В коментара екипът на Мтел се позовава на съобщението на Telekom Austria Group. В него се посочва, че целта е групата да предостави на своите клиенти единно бранд изживяване за всички продукти и услуги в страните, които оперира. Освен това идеята е да се засили позицията на TAG преди очакваната консолидация на европейския пазар на телекомуникационни услуги.
„През последните години някои от компаниите на TAG придобиха редица доставчици на фиксирани услуги и по този начин подобриха възможностите си да предоставят пълния спектър от телеком услуги, което ще им помогне да отговорят адекватно на растящото търсене на свързаност и достъп до широколентов интернет“, посочват от Мтел. „Като следствие на това и усилията тези придобивания да бъдат интегрирани, компаниите в групата имат нужда от препозициониране и ново уникално предложение за клиентите си – с изключение на тези, в които брандът А1 е вече имплементиран“.
От компанията посочват, че марката А1 вече включва всички конвергентни и ИКТ услуги, благодарение на които може да се подпомогне създаването на силна и единна бранд идентичност.
„А1 е изключително ценен бранд за цялостни телеком решения. Той се възприема като отговорен, надежден и прогресивен бранд, тъй като предлага отлично ниво на обслужване, както и надеждна комуникационна инфраструктура, която е създадена да посрещне всички бъдещи нужди на потребителите“, коментират от Мтел. От телекома допълват, че бранд системата на А1 е достатъчно гъвкава, че да може да се задоволят всички индивидуални и местни нужди. Същевременно тя е универсално приложима и ще осигури „консистентност на всички пазари“.
В момента, като международна телекомуникационна група, TAG има над 10 бранда в 7 страни от Централна и Източна Европа. Сред тях са брандове като A1 в Австрия, Словения и А1 Digital, Мтел в България и velcom в Беларус, както и Vip в Хърватска, Сърбия и Македония, а над всички тях е и международният корпоративен бранд Telekom Austria Group.