Производителят на Snapchat - Snap Inc., придобива базиран в Сиатъл стартъп, който проследява местоположението на смартфони и други мобилни устройства, за да помогне на бизнеса и рекламодателите да научат повече за поведението на потребителите.
Условията по сделката за Placed Inc. не бяха оповестени в обявлението в понеделник, но Geekwire съобщи, че сделката се оценява на около 200 млн. долара, което би направило това най-голямата досега обявена покупка на Snap.
Системата за наблюдение на Placed може да помогне на рекламодателите в Snapchat, които включват търговци на дребно като Macy's и McDonald's, да видят дали рекламите и клиповете в приложението за чат могат да накарат хората да влязат скоро след това в магазините им.
Snap стартира подобна функция за измерване тази пролет, но Placed разполага с повече години опит и възможност да помогне на рекламодателите да сравняват ефективността в множество приложения.
Темата за изплащането на новите рекламни формати на Snap, включително краткотрайните цифрови печати, са сред най-сериозните причини, поради които компаниите се въздържат да харчат повече в Snapchat, смятат финансови анализатори, цитирани от Los Angeles Times.
Базираният във Венеция Snap планира да запази централата на Placed в Сиатъл и да му позволи да работи независимо. Това е необичайно за Snap, която интегрира доста по-дълбоко свои придобивания от миналото.
Placed ще продължи да работи с други продавачи на реклами, като популярни уеб сайтове, като се очаква данните за други клиенти да се съхраняват отделно от информацията, свързана с операциите на Snapchat.
Placed проследява местоположението на смартфоните, като плаща на разработчиците на приложения да включат софтуера ѝ в приложенията им. Компанията събира и данни, като предлага карти за подаръци и други награди на потребителите в замяна на техни данни или ако участват в анкети.
Дейвид Шим, създател и главен изпълнителен директор на Placed, ще бъде пряко подчинен на главния стратегически директор на Snap Имран Хан, който ръководи рекламните инициативи.
В кратък постинг в блога си Шим, който работи в сферата на онлайн рекламата от 2002 г., заявява, че за последната година в Placed е била публикувана реклама за над 500 млн. долара. Компанията, за която работят над 100 служители, набра над 13 млн. долара под формата на рисков капитал.