Финландският производител на телекомуникационно оборудване Nokia отчете забавяне на темпа на спад на продажбите си, посочвайки, че световният пазар на мрежово оборудване показва знаци за възстановяване, особено в Северна Америка и Индия, предава Ройтерс.
Nokia изпревари своя изпитващ затруднения шведски конкурент Ericsson през първото тримесечие, а анализаторите заявиха, че финландската компания е била позиционирана по-добре, така че да спечели бъдещи компании, благодарение на скорошното придобиването на Alcatel-Lucent.
През последните години производителите на мрежово оборудване се сблъскаха със сериозни проблеми, тъй като телекомуникационните оператори започнаха да свиват търсенето на оборудване за 4G мрежите, а това за 5G мрежите ще започне да се търси едва след няколко години.
Сега Nokia заяви, че бизнесът ѝ се подобрява, като отчете свиване на приходите от продажби за първото тримесечие с 6 на сто до 4,9 млрд. евро спрямо година по-рано. През преходното тримесечие спадът беше 14%.
Във вторник Ericsson отчете 13% спад на приходите на своя мрежови бизнес.
По думите на главния изпълнителен директор на Nokia Раджеев Сури Северна Америка и Индия са регионите, които носят най-много надежди, като същевременно Япония, Южна Корея и части от Югоизточна Азия също се радват на растеж.
“Има известни възможности в Китай… но (като цяло) това ще бъде слаб пазар през тази година”, коментира още той.
Оперативната печалба на групата през тримесечието е спаднала с 1% спрямо година по-рано до 341 млн. евро, което е малко над средната прогноза на анализаторите за 334 млн. евро.
Акциите на компанията повишиха стойността си с 4,4% до най-високото си ниво от 20 месеца. Nokia потвърди, че очаква продажбите на мрежовия ѝ бизнес да се свият през тази година, както и целият пазар.
Придобиването на Alcatel-Lucent за 15,6 млрд. евро миналата година направи Nokia по-малко зависима от търсенето на мобилни широколентови услуги.
Сури твърди, че Nokia е напът да съкрати 1,2 млрд. евро годишни разходи до 2018 г., докато интегрира Alcatel.