Третият по големина телекомуникационен оператор в САЩ T-Mobile US отчете печалба и приходи за тримесечието, които се оказаха над очакванията на анализаторите. Резултатите на компанията бяха насърчени от промоционалните оферти, благодарение на които тя успя да привлече повече абонати, предава Ройтерс.
Компанията завоюва пазарен дял от конкуренти като Verizon Communications, AT&T и Spint, на изключително наситения телекомуникационен пазар в САЩ. T-Mobile US предложи няколко промоционални оферти през четвъртото тримесечие, включително такава с безплатен iPhone 7 около Черния петък.
Но T-Mobile може да се сблъска с по-голяма конкуренция, след като през тази седмица Verizon обяви, че ще пусне планове с неограничени данни.
По време на обявяването на финансовите резултати главният изпълнителен директор на T-Mobile Джон Легере отхвърли тези опасения.
“До момента конкурентната среда е базирана на ходове, които другите правят от отчаяние”, коментира той.
Нетната печалба нарасна до 390 млн. долара, или 45 цента на акция, за тримесечието, от 297 млн. долара, или 34 цента на акция, година по-рано. Общите приходи се увеличиха с 23,4% до 10,18 млрд. долара.
Средната оценка на анализаторите беше за печалба от 30 цента на акция при приходи от 9,84 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S.
За 2017 г. T-Mobile очаква нетният брой нови абонаменти да е в диапазона 2,4-3,4 млн. Анализаторите твърдят, че тези данни могат да бъдат сметнати за разочароващи, но посочиха, че T-Mobile има склонността да дава консервативни прогнози в началото на годината.
Стойността на книжата на компанията остана почти без промяна по време на търговията на Nasdaq във вторник.
Отдавна анализатори спекулират, че T-Mobile и Sprint, съответно третият и четвъртият по големина играчи на пазара, ще се обединят. Запитан миналата седмица за подновените слухове за сливане с T-Mobile, Масайоши Сон, чиято компания SoftBank Group е мажоритарен акционер в Sprint, заяви, че оставя възможността отворена.