Deutsche Telekom отчете печалба за първото тримесечие, която надмина очакванията на анализаторите, след като нейното подразделение в САЩ успя да привлече повече абонати, използвайки агресивни промоции, а бизнесът ѝ в Германия се сдоби с повече потребители на оптичен интернет, пише Bloomberg.
Печалбата преди данъци, такси и амортизация е скочила с 13% до 5,16 млрд. евро (5,93 млрд. долара), обявиха от компанията. Анализаторите прогнозираха 5,1 млрд. евро. Приходите от продажби са нараснали с 4,7% до 17,6 млрд. евро, надминавайки очакванията на анализаторите за 17,5 млрд. евро.
Deutsche Telekom се възползва от търсенето в САЩ, където дъщерното дружество T-Mobile US миналия месец повиши прогнозата си за растежа на абонатите, след като привлече повече от 1 млн. месечни потребители за седмо поредно тримесечие. Ръководителят на подразделението Джон Легере използва маркетинг в социалните мрежи и безплатни видео стрийминг промоции, за да привлича абонати от конкуренти като Verizon Communications, AT&T и Sprint.
На вътрешния си пазар Deutsche Telekom се конкурира с Vodafone Group и Telefonica, опитвайки се да спечели повече потребители на MagentaOne – пакет от телефонни, интернет и телевизионни услуги, който предлага в Германия и други европейски страни. Конкуренти, сред които United Internet и Drillisch, оказват натиск върху оператора, отправяйки по-евтини предложения на потребителите.
Операторът е започнал да продава и своя обновен продукт Entertain TV, който включва нови функции, включително дава достъп до видео платформи и стрийминг услуги като YouTube и Watchever на Vivendi. Компанията може да допълни услугата, като предложи достъп до футболните мачове от Бундеслигата, правата за които се продават на търг. От своя страна Deutsche Telekom ги намира за „интересни“, писа Boersen-Zeitung на 2 май, позовавайки се на един от членовете на борда на директорите Ниек Ян Ван Дам.
Продажбите, генерирани от европейския бизнес на оператора, които включва проблемното подразделение T-Mobile Netherlands, са спаднали с 2,4% до 3,1 млрд. евро. Европейският сегмент на компанията е загубил 529 хил. мобилни абонати.
За отчетния период Deutsche Telekom е добавила 660 хил. фиброоптични връзки в Германия. Компанията потвърди прогнозата си за 2016 г.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.