Общите приходи на телекомуникационната компания Vivacom растат през 2015 г. с 5% до 848 млн. лева. Данните включват и приходите на групата НУРТС, върху която Vivacom придоби контрол през юли 2015 г. Според самата компания тя за трета поредна година е най-големият оператор по общи приходи в България.
Печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) обаче пада от 334,8 млн. лв. през 2014 г. до 331,7 млн. лв, което е спад от 1 на сто. По този начин компанията отчита обратната на тенденцията от преди година - ръст на приходите, но спад на печалбата. През 2014 г. трендът бе обратен – по-висока печалба на годишна база при спад на приходите. Тогава приходите се свиха с 0,7% до 805,9 млн. лв. от 811,9 млн. лв. за 2013 г., а EBITDA отбеляза ръст от 3,2% до 334,9 млн. лв.
За 2015 г. Vivacom е единственият оператор, който увеличава пазарния си дял по приходи от мобилни услуги – те са 27% в края на 2015 г. спрямо 25% за 2014 г. Общо 3 024 000 потребители са предпочели да използват плановете за мобилни услуги на телекома, като 87% от тях сключват дългосрочни договори за избраната тарифна линия. Делът на клиенти с месечен абонамент за отчетния период е нараснал с 2 процентни пункта спрямо 2014 г.
Но далеч не всичко е положително – компанията отчита спад от цели 12% на абонатите си на фиксирана телефония от 1,195 млн. до 1,051 млн. абоната. Спад със шест на сто има и на брутния маржин – от 42% до 39% през тази година.
Наблюдава се лек ръст в средната стойност на приходи от мобилни услуги на абонат (ARPU) - 11,4 лева за отчетния период спрямо 11,2 лева през предходната година. Съществено нараства делът на приходите от мобилен интернет - 27% от общото ARPU през 2015 г. спрямо 22% през 2014 г.
През 2015 г. Vivacom има 24% пазарен дял или 390 000 абонати на пазара на фиксиран интернет. Общо 44% от тях (спрямо 35% за 2014 г.) използват оптична свързаност.
За 2015 г. абонатите на IPTV представляват 38% от общите абонати на платена телевизия - ръст от 6 процентни пункта в дела на IPTV спрямо 2014 г. Общо абонатите на платена телевизия към края на периода нарастват до 369 000 спрямо 322 000 в края на предходната година.
Увеличава се и средната стойност на приходите на абонат за телевизионна услуга – 12,6 лева за отчетния период спрямо 11,9 лева за предходната година. Според оператора това е доказателство, че българските потребители държат на допълнителното ТВ съдържание и са готови да отделят средства за специализирани пакети според своите лични предпочитания като филмови, спортни и други.
През изминалата година Vivacom стартира изграждане на своята LTE мрежа. Проектът продължава да се развива и през 2016 г., като компанията планира сериозни инвестиции в него. Операторът обещава потребителите да могат да използват 4G още през първото полугодие.