Коригираната печалба на телекомуникационния оператор Vivacom преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) спада с 2% през първите девет месеца на 2015 г. спрямо същия период на миналата година. Между 1 януари и 30 септември 2015 г. те достигат 258,145 млн. лева, спрямо 263,887 млн. лева, сочи новият финансов отчет на компанията.
4% е спадът на коригираната EBITDA само на мобилния оператор Виваком - до 253,671 млн. лева за периода.
Vivacom отчита приходи от близо 625 млн. лева за периода, което представлява ръст от 4% на годишна база.
От компанията посочват, че увеличават пазарния си дял по приходи от мобилни услуги, като към края на септември 2015 г. той достига 28%. През деветмесечието потребителите на мобилните услуги на оператора достигнаха 3,02 млн., а 85% от тях са предпочели да бъдат с договор.
Ръстът от приходите от мобилни услуги през първите девет месеца на 2015 г. е 9% - от 326,337 лева миналата година до 355,154 млн. лева през тази. Според компанията това увеличение се дължи предимно на ръста на броя мобилни абонати за периода, но и за ръста на средната стойност на ARPU (средни приходи от потребител), които достигат 11,50 лева за отчетния период спрямо 11,40 лева за същия период през 2014 г.
Телекомуникационният оператор отчита увеличение на дела на приходите от мобилни данни - 27% спрямо 23% за същия период на миналата година.
Пазарният дял на Vivacom на пазара на фиксиран интернет през първите девет месеца на 2015 г. достига 24%.
“Все повече потребители ползват високоскоростната оптична мрежа на телекома, която осигурява скорости до 100 mbps. 42% от абонатите на Vivacom използват именно FiberNet, което е с 10% повече от същия период за миналата година”, посочват от компанията.
Към края на септември броят на абонатите на платената ѝ телевизионна услуга достигна 352 хил., като 36 на сто от тях ползват IPTV. Това е с 6 процентни пункта повече от същия период за 2014 г.
От компанията припомнят, че на 3 юли тази година Vivacom придоби контрола върху групата НУРТС България и стана едноличен собственик на дружеството и дъщерното му дружество НУРТС Диджитъл ЕАД.
От 1 януари до 30 септември Vivacom е инвестирала общо 104 млн. лева в технологични подобрения на своята мрежа, както и в разширяването на своето портфолио от продукти и услуги. За този период компанията е отделила 16% от приходите си за инвестиции - с 2 процентни пункта повече спрямо същия период на миналата година.