fallback

Мтел не планира други големи сделки тази година

С придобиването на blizoo операторът ще стане вторият телевизионен доставчик в страната веднага след Bulsatcom, заяви Танасис Кацирубас

18:41 | 29.07.15 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Мтел не обмисля нови големи придобивания и сделки за тази година, след като днес обяви, че купува blizoo за неназована цена. Това обяви в интервю за Investor.bg главният изпълнителен директор на компанията Танасис Кацирубас. 

По думите му обаче компанията разглежда внимателно развитието на пазара и има дългосрочна стратегия за развитието си в България, която включва и инвестиции. Засега обаче компанията няма по-големи планове за придобивания до края на 2015 г. 

"Ако видим възможност, която съвпада с нашата стратегия, ще се възползваме", категоричен бе обаче Кацирубас.

Според него сделката с blizoo се е оказала добра както за двете компании, така и за икономиката на страната и ще бъде от полза и за самите потребители.

"С придобиването на blizoo Мтел ще стане вторият телевизионен доставчик в страната веднага след Bulsatcom. От една страна, това ни дава много възможности, но е свързано и с много задължения", каза Кацирубас. По данни на Telekom Austria Group blizoo България има дял от 8% на пазара на фиксиран интернет и 11% на пазара на ТВ услуги.

Придобиването на blizoo очаква одобрението на регулаторите, преди сделката да бъде окончателно финализирана. Освен това Мтел очаква още едно разрешение, този път от регулатора КРС - за предоставяне на 4G услуги в страната. По думите на Кацирубас след получаването на подобен лиценз компанията ще може да пусне LTE услуги в рамките на шест месеца.

След осъществяването на сделката с blizoo Мтел става първият оператор, който предлага три вида телевизионен сигнал: IPTV, сателитен и кабелен. Припомняме, че през септември 2014 г. компанията обяви, че пуска цифрова телевизия през сателитна технология (DTH) с покритие в цялата страна.

Сделката с blizoo е поредният ход в стратегията на Мтел да навлиза на различни пазари чрез придобиване на утвърдени доставчици. Това стана и при купуването на Спектрум Нет и Мегалан през 2010 г. "Искаме да продължим да развиваме пазара. Трябва да отбележим, че пазарът в България е най-интересният в тази област. Има най-голямо навлизане на платените услуги - почти 90% от домакинствата имат платена телевизия, докато средно в Европа този дял е 60%. Освен това 40% от телевизионните услуги са предлагани от малки регионални играчи, като говорим за 300-400 играчи. Това е типично за България, но не и за други страни", заяви Кацирубас.

blizoo беше създаденa преди над пет години при сливането на "Евроком кабел" и "Кейбълтел" и покупката на двете фирми от базирания в Швеция инвестиционен фонд EQT V за 120 млн. евро.

Какво още разкри главният изпълнителен директор на Мтел пред Investor.bg, ще научите скоро от нашето интервю.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:42 | 13.09.22 г.
fallback