fallback

Продажбите на Orange надминаха очакванията

Френският телеком се радва на 76 хил. нови абонати във Франция за второто тримесечие

14:36 | 28.07.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Orange обяви, че продажбите ѝ за първото полугодие са спаднали по-малко от очакваното, тъй като повече потребители във Франция са избрали премиум оферти и това е оказало ефект върху бруталната ценова война и мобилният пазар в страната показва признаци на подобряване, пише The Wall Street Journal.

Бившият френски телекомуникационен монополист заяви, че продажбите му са спаднали с 0,6% до 19,56 млрд. евро през първата половина на 2015 г., което е над очакваните от анализаторите 19,39 млрд. долара. Компанията успява да се върне към печалбата след години на спад. Продажбите във Франция – най-големият ѝ пазар, се свиват с 1,3%, но анализаторите очакваха по-голям спад.

Нетната печалба за периода е 1,27 млрд. евро, до 75% стимулирани от продажбата на дела ѝ в джойнт венчъра EE във Великобритания и намаляването на корпоративния данък. Печалбата преди данъците, обезценяването и амортизацията, намалява малко до 5,81 млрд. евро през първите шест месеца на годината спрямо 5,88 млрд. евро миналата година. Като се изключат някои елементи печалбата остава почти същата в сравнение със същия период през 2014 г.

Orange е изправена пред жестока конкуренция на много от своите пазари, особено в Европа, където телекомуникационните компании се борят за пазарен дял, като свалят цените на мобилните и широколентовите услуги.

Във Франция Orange пострада и от ценовата война на пазара на мобилни услуги, предизвикана от появата на нов конкурент през 2012 г. - Iliad, въпреки че през последните месеци ситуацията се подобри и цените се стабилизираха.

"Особено доволни сме от тези резултати, които бележат завръщането към растежа на приходите ни за първи път от 2011 г. насам“, посочва главният изпълнителен директор Стефани Ричард.

По-рано тази година Orange обяви, че иска продажбите ѝ през 2018 г. да са по-високи от тези през 2014 г. Компанията обяви, че има повече от 76 хил. нови абонати във Франция през второто фискално тримесечие, като повечето са избрали премиум оферти и използват 4G безжични технологии.

Извън Франция компанията беше заета да преразглежда своето портфолио от активи и води ексклузивни преговори за придобиването на четири подразделения на Bharti Airtel в Африка. Усилията показват стремежа на Orange за растеж в региона през последните години. Компанията обяви, че ще следва политика на „селективни придобивания“, като се концентрира върху пазарите, на които вече работи.

В Испания, където Orange приключи придобиването на местния доставчик на широколентов интернет Jazztel, приходите на телекома спаднаха с 2,5% през второто тримесечие, което е подобрение спрямо спада от 5 на сто, регистриран през първите три месеца на годината.

Orange потвърди годишната си прогноза за печалба преди данъците, таксите и амортизацията в размер на 11,9-12,1 млрд. евро. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:47 | 11.09.22 г.
fallback