Печалбата на телекомуникационната компания Теленор България преди данъците, лихвите и амортизацията се увеличи с 0,3% през второто тримесечие в сравнение със същия период година по-рано, достигайки 62 млн. лева, съобщават от компанията.
Ръстът се обяснява с дейности за оптимизация на разходите.
Общите приходи отбелязват спад от 1% спрямо предходната година, като се равняват на 154,1 млн. лева. Приходите от услуги спадат с 2,5%, което се дължи предимно на засилването на конкуренцията в частния и в корпоративния сегмент.
Теленор България отчита ръст на приходите от услуги за пренос на данни през второто тримесечие, когато те се увеличават с 50 на сто спрямо същия период миналата година. Причината за това е засиленият фокус на компанията върху услугите с мобилен интернет.
От компанията обявиха, че в края на тримесечието общият брой на активните клиенти на компанията е достигнал 3,8 млн., което е с 6 на сто по-малко спрямо същия период на 2014 г. Това се случва на фона на общо проникване на мобилните услуги в страната от над 140%.
Същевременно клиентите на абонаментните програми на Теленор вече са над 2,6 млн., или 70% от всички активни потребители на услугите на компанията.
През второто тримесечие на тази година потребителите на предплатени услуги на Теленор са намалели с 8,1% спрямо същото тримесечие на 2014 г. Това се дължи на консолидацията на предплатените тарифи на оператора.
Мобилният оператор съобщава още, че средното потребление на потребителите за второто тримесечие на 2015 г. се е увеличило с 8,7% спрямо година по-рано. Средният приход от абонат пък достига 11,30 лева, отбелязвайки 2,8% ръст на годишна база.
Същевременно компанията майка Telenor ASA, която е най-големият телекомуниационен оператор в скандинавския регион, отчете резултати, които не оправдаха очакванията на анализаторите, тъй като растежът на мобилните услуги пострада от спада в рентабилността на продажбите на едро и тези на фиксираната телефония в Норвегия. Печалбата на компанията преди лихвите, данъците и амортизацията достигна 10,6 млн. крони (1,3 млрд. долара) през второто тримесечие, или 35% от продажбите, пише Bloomberg. Консенсусната прогноза на анализаторите беше за 10,8 млрд. крони.
Telenor разширява дейността си на бързо развиващи се азиатски и европейски пазари, за да се възползва от нарастващото търсене на мобилни услиги.
През второто тримесечие продажбите на Telenor нарастват с 18% до 30,2 млрд. крони, което отговори на очакванията на експертите. Този ръст е стимулиран до голяма степен от всичките 3,1 млн. нови потребители в Мианмар.
Компанията обяви, че очаква маржът на печалбата ѝ да достигне 34-36%, а ръстът на продажбите да бъде 5-7% през тази година, като се изключат придобиванията, продажбите и валутните колебания.
Telenor Group придоби Globul и Germanos Telecom Bulgaria на 1-ви август 2013 г. за 717 млн. евро. От 4-ти ноември 2014 г. мобилният оператор промени официално името си на Telenor Bulgaria.