fallback

Dish Network води преговори за сливане с T-Mobile US

Мегасделката ще бъде осъществена с пари в брой и акции, посочват източници пред WSJ

09:42 | 04.06.15 г.

Dish Network Corp е в преговори за сливане с T-Mobile US Inc, посочват пред The Wall Street Journal източници, запознати с въпроса. Евентуалната сделка би продължила вълната на консолидации на медиите и комуникационните компании в САЩ.

Според информацията двете страни са постигнали съгласие за това как  ще изглежда обединената компания. Начело на новото мегадружество ще са главният изпълнителен директор на Dish Network Чарли Ергън и неговият колега от T-Mobile US Джон Леджър.

Източниците посочват, че сделката ще бъде осъществена с пари в брой и акции. Един от хората определя развитието на разговорите като "на формиращ етап", като добавя, че споразумението в крайна сметка може и да не се осъществи.

Ако обаче стане факт, сделката ще бъде поредната комбинация между многомилиардна традиционна телевизионна компания и такава за комуникационни услуги. Съперникът на T-Mobile US AT&T Inc е близо до приключване на сделката с конкурента на Dish DirecTV, която е оценявана на 49 млрд. долара. По този начин новата компания, създадена от AT&T Inc и DirecTV, ще се превърне в най-големия телевизионен доставчик в страната.

В същото време Charter Communications Inc наскоро обяви сделки на обща стойност 67 млрд. долара. Сред тях е и сливането на Time Warner Cable и Bright House Networks, което ще създаде втория по големина кабелен оператор в САЩ.

Сделката вероятно ще бъде много голяма. T-Mobile е с пазарна капитализация от около 31 млрд. долара, а Dish – с около 33 млрд. долара.

Споразумението между двата гиганта ще съчетае втория по големина оператор на сателитна телевизия в страната с четвъртия по големина безжичен оператор. Тя също така ще отговори на основните стратегически въпроси, пред които се изправят и двете компании.

На Dish липсва ключовата услуга за широколентов интернет достъп, на която кабелните компании стъпват, за да се компенсира намаляващият интерес към телевизионните услуги. Компанията също така вложи милиарди долари в безжични лицензи, но няма добре развита клетъчна мрежа, за да ги пусне в употреба. Безжичната услуга на T-Mobile US ще помогне за решаване и на двете нужди.

T-Mobile междувременно разширява постепенно списъка си с абонати през последните няколко тримесечия, но все остава далеч от много по-големи съперници като AT&T и Verizon Communications. Dish би дал на T-Mobile US път към повишаване на капацитета на тази мрежа.

T-Mobile има около 44,7 млн. потребители, в това число основните и предплатени клиенти. Dish пък има 13,8 млн. потребители на сателитна телевизия и 591 хил. на интернет услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:40 | 13.09.22 г.
fallback