Интернет гигантът Yahoo ще затвори офиса си в Китай като част от световната си консолидация, целяща намаляване на разходите. Изследователският център в Пекин е последният физически офис на компанията в страната, след като тя продаде останалия си китайски бизнес на Alibaba през 2005 г., съобщава BBC.
Говорител на компанията заяви, че „около 350 работни места“ ще бъдат премахнати.
„Ние постоянно правим промени, за да използваме ресурсите си и да постигнем по-добро съдействие и иновации в нашия бизнес“, се казва в заявление на Yahoo.
Новината, че Yahoo затваря последния си офис в Китай бързо се разпространи. Пред изследователския център агенция за заетост започна ПР кампания, предлагаща на уволнените нови работни места.
Един от служителите коментира новините като „много тъжни“. Той добави: „Имах добри отношения с колегите си и сега трябва да се сбогуваме“.
Въпреки това ходът на интернет гиганта не е изненада. Yahoo бързо се изтегля от китайския пазар. Още през 2013 г. компанията спря да предлага имейл услуги в Китай.
От много време нейните отношения с китайското правителство са обтегнати. Компанията даде информация на властите, която доведе до арестуването и вкарването в затвора на двама китайски дисиденти.
Според новините това затваряне няма нищо общо с правителствения натиск или цензурата. Вместо това то е предизвикано от желанието на интернет компанията да намали световните си оперативни разходи. Yahoo се опитва да запази маржа на печалбата си на фона на нарастващата конкуренция от страна на други търсачки като Google.
Базираната в Калифорния компания също така се опитва да се адаптира към все по-голямата употреба на мобилни устройства, които водят до по-малки приходи от реклама. В резултат главният управляващ директор на Yahoo Мариса Майер направи редица придобивания в опит да диверсифицира бизнеса и да добави нови потоци на приходи.
В началото на тази година Yahoo обяви плановете си да превърне в отделна компания своя дял в Alibaba, която е най-голямата компания за онлайн търговия в Китай и се оценява на над 30 млрд. долара.
Yahoo е поредната американска компания, която напуска китайския пазар. Google частично напусна пазара през 2010 г. заради конфликт с китайските власти по отношение на цензурата. Отношенията между калифорнийската компания и китайското правителство остават напрегнати.Google обвинява ръководителите на Народната република, че стоят зад хакерските атаки над акаунти в Gmail. Пекин пък обвинява компанията, че се меси във вътрешните работи на страната. Въпреки това обаче властите удължиха лиценза на Google през миналата година.
Много бивши служители на Google China съжаляват, че в момента там компанията играе една вторична роля. Така смята и бившият директор Кай Фу Ли: „Онова, което искахме да направим с Google China, сега успя да стори Weibo“.