Британският мобилен оператор Orange обяви, че очаква печалбата и продажбите ѝ да продължат да спадат през тази година, въпреки че продажбите ѝ на изключително конкурентния вътрешен пазар се понижиха по-слабо от очакваното през последното тримесечие, пише Wall Street Journal.
Orange заяви, че продажбите ѝ са се свили с 1,6% до 10,05 млрд. евро през четвъртото тримесечие, надминавайки очакванията на анализаторите. Продажбите в мобилния сегмент във Франция – най-големият ѝ пазар – продължават да се подобряват.
Печалбата за четвъртото тримесечие преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията спада до 2,81 млрд. евро. За сравнение, през същото тримесечие предходната година сумата достигна 2,87 млн. евро.
Подобно на своите конкуренти, Orange се включи в тежката ценова война, откакто преди три години нискотарифният оператор Iliad влезе на пазара на мобилни услуги с изключително евтини предложения. Но през последните няколко тримесечия ситуацията с цените започна да се стабилизира.
Orange се приближава към своята цел за стабилизиране на приходите между 2015 и 2016 г., твърди главният финансов директор на компанията Рамон Фернандес.
За цялата година Orange отчита 51% спад на нетната печалба до 925 млн. евро. Годишната печалба преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията спадна до 12,19 млрд. евро, изпълнявайки целта на групата, при по-ниски приходи в размер на 39,45 млрд. евро.
Orange заяви, че маржът на печалбата ѝ остава стабилен – 30,9%, след като групата намали разходите си през годината, за да ограничи спада в приходите си.