fallback

Samsung свързва всички уреди в дома с интернет на нещата

2015-та ще е годината на интернет нещата, твърди изпълнителният директор на компанията Бу Кюн Юн

17:47 | 05.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-късно след пет години всички потребители в развитите пазари ще бъдат "100% Internet of the Things" (IoT), или иначе казано - сензорите ще са навсякъде, всички устройства ще са "умни" и свързани едно с друго. В момента на всяка секунда с интернет се свързват по поне 20 нови устройства, посочва Би Кей Юн, президент и главен изпълнителен директор на Samsung Electronics, в рамките на голямото европейско събитие Samsung EU Forum в административния квартал на Монако Монте Карло.

Подобно на Amazon и Apple, Samsung възнамерява да предложи на потребителите по-безпроблемно преживяване в дигиталната ера, със съдържание, достъпно от всяко устройство у дома или в движение. Пред технологични анализатори и журналисти Samsung показа най-новите си идеи, включително и технологията за гъвкави сензорни екрани, за която се твърди, че може да бъде вкарана и в смартфоните.

"Днешната икономическа ситуация в Европа е предизвикателна, но ние виждаме сигнали за растеж", заявява Юн. По думите му въпреки трудностите пред Европейския съюз и еврозоната регионът ще претърпи поврат, а новите стимули, обещани от Европейската централна банка, ще са положителни за бизнеса.

Според него всяко средностатистическо семейство в Европа разполага с около 18 различни устройства в момента. Ако всички те бъдат свързани с интернет и помежду си, това ще даде импулс не само на индустриите, но и ще улесни неумоверно живота на потребителите.

Според мениджърите на корейската компания тенденцията за IoT ще се наложи като тенденция през следващите години, особено ако се изпълнят три условия – да се използва отворена платформа, да има сътрудничество между различните индустрии и да се реши проблемът със сигурността. И в трите направления вече има сериозен напредък – засега компанията залага на отворената си операционна система Tizen, към технологията интерес проявяват например и редица автомобилни производители, напр. BMW, а в новите "умни часовници" ще се вгради възможността за управление чрез пръстови отпечатъци. Така, ако шофьорът на електрическия BMW i3 загуби своя Samsung Gear S, няма да се притеснява, че някой може да отключи колата му.

Амбицията на корейската компания да е сред лидерите на IoT не е никак изненадваща. Компанията търси нови сегменти, към които да се насочи, след като продължава да изпитва затруднения на мобилния пазар. През последните месеци Apple навакса изоставането си от корейците на пазара на смартфони, след като пусна модели с по-големи екрани през есента, а компании като Xiaomi превземат развиващите се пазари, на които Samsung разчиташе за запазване на ръста си в сегмента. Ocвен това през последните седмици излезе информация, че Samsung e е изместен от лидерската си позиция на пазарите в Китай и Индия – двата най-големи пазара в Азия.

Извитите екрани са тук, за да останат

Според Михаел Цьолер, старши директор за дивизията за телевизори за Европа, заяви, че технологията за извити екрани ще стане една от тенденциите за 2015 г. По думите му 70 на сто от новите премиум телевизори, които компанията ще представи през 2015 г. ще бъдат с извити екрани. Само през декември в Европа са били продадени над 200 000 телевизора с извити екрани.

"Извитите екрани са тук, за да останат, това е бъдещето", посочва той. „Много от потребителите са скептично настроени, но това е само една нормална човешка реакция към нещо необичайно. Подобрените изживявания и подобреното качество на картината започват да убеждават публиката в технологията", заявява той.

В сравнение с плоските екрани извитите телевизори предлагат по-широки ъгли на гледане, когато се гледат от оптималното разстояние. Производителите твърдят, че така новите модели телевизори обхващат по-добре периферното зрение и предоставят по-добра представа за дълбочина на картината. Това се дължи на по-големия зрителен ъгъл, който предоставя извитият екран.

Освен че корейците ще вкарат технологията заизвити екрани в големите модели телевизори – като например в своя флагман SUHD TV JS9500, който се предлага в 88-инчов и 65-инчов вариант, Samsung ще пусне 32-инчови, 40-инчови и 48-инчови извити телевизори през 2015 г., както и извити компютърни монитори. Samsung ще предлага три нови серии SUHD телевизори – JS9500, JS9000 и JS8500 – от 48 до 88-инчови, така че потребителите ще имат свободата да избират най-подходящия телевизор.

Компанията също така заяви, че средният размер на екраните на телевизорите в Европа се е увеличил значително от началото на десетилетието и се очаква да продължи да нараства.

"През 2010 г. средният размер за телевизорите в хола на европейците бе 32 инча. Тази година очакваме 48-55 инча да се превърнат в основна категория, а до 2020 г. очакваме стандарт да бъдат 65 инчовите телевизори, а премиум клиентите да избират 75 или 85-инчови телевизори", каза Цьолер. "Тази тенденция се поражда от желанието за истинска кино изживяване вкъщи", добавя той.

От 2015 г. всички нови Samsung Smart телевизори ще се предлагат с операционна система Tizen, която според производителя осигурява по-добра свързаност и дава възможност на разработчиците за по-стабилна и по-лесна платформа за разработване на приложения.

Цьолер отбеляза още, че от нишов сегмент Smart TV продуктите са се превърнали в основна тенденция на пазара, а 60-инчовите телевизори стават все по-популярни.

Въпреки това обаче засега продажбите на телевизори с извити екрани ще представляват само около един процент от общите продажби на телевизори в световен мащаб през 2015 г., показват данни на американската Consumer Electronics Association. Асоциацията прогнозира в свой анализ, че през тази година ще бъдат продадени 3,4 млн. телевизори с извити екрани в световен мащаб.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:56 | 12.09.22 г.
fallback