Deutsche Telekom AG – най-големият европейски телеком, планира да увеличи разходите за мрежи на родния си пазар в Германия, за да се противопостави на основните си конкуренти, в това число Vodafone Group Plc и Telefonica SA, предава Bloomberg.
За целта компанията ще задели 23,5 млрд. евро през следващите пет години за своите германски стационарни и мобилни мрежи, малки клетки и цифровизация на инфраструктурата, каза главният изпълнителен директор Тимотей Хьотгес. За периода 2010-2015 г. Deutsche Telekom похарчи за това 23 млрд. евро.
Новината дава по-широк поглед върху дългосрочните планове на телекома, които ще бъдат официално представени на следващото заседание на инвеститорите през следващия месец. Ходът оказва натиск върху Vodafone, чийто изпълнителен директор Виторио Колао заяви през ноември 2014 г., че желае да намали разходите с 19 млрд. британски лири (приблизително 25 млрд. евро) до пролетта на 2016 г.
"Не можем да започнем да инвестираме и след това внезапно да спрем", каза Хьотгес по време на конференцията Digital Life Design. "Изграждането на мрежи е това, което ние знаем как да правим най-добре... Ще оставим създаването на услуги на други хора", добави той.
Засилването на разходите от Deutsche Telekom е добър знак за създателите на мрежи, като Ericsson AB, Alcatel-Lucent SA, Nokia Oyj и Huawei Technologies Co.
Бившият монополист на германския пазар е изправена пред засилена конкуренция от страна на Telefonica Deutschland Holding AG, която се сля с E-Plus през миналата година и сега оглавява местния пазар по брой на клиентите. Vodafone също подобри позициите си с придобиването на кабелния оператор Kabel Deutschland Holding AG в предходната година.
По време на обедната търговия в Европа акциите Deutsche Telekom на борсата във Франкфурт поскъпват минимално с 0,04 на сто до 14,09 евро.