fallback

AT&T търси нови сделки в Латинска Америка след придобиването на DirecTV

Разширяването на мобилния оператор в региона може да се окаже наистина печеливш ход, имайки предвид потенциала за растеж

15:56 | 08.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Дори и след като си осигури придобиването на платения телевизионен оператор DirecTV и неговите 18 млн. потребители в Латинска Америка, американският мобилен оператор AT&T търси нови сделки в региона, пише Bloomberg.

Сделката за купуването на DirecTV на стойност 48,5 млрд. долара, чието финализиране се приближава все повече, след като акционерите на компанията дадоха съгласието си, ще бъде първият ход на AT&T извън САЩ от над 10 години насам и ще ѝ осигури потребители на сателитна телевизия в цяла Латинска Америка, най-вече в Мексико и Бразилия. Сделката е от особено значение за амбициите за растеж на компанията извън САЩ, тъй като вътрешният пазар се забавя все повече, докато този в Латинска Америка се разширява 10 пъти по-бързо.

Ключът към успеха в това ново начинание може да се окаже предлагането на потребителите не само на сателитна телевизия, но и на мобилни услуги и широколентов достъп в страни като Мексико, където по-малко от половината от домакинствата плащат за телевизия или интернет.

AT&T ще трябва да придобие повече активи на юг от американската граница, ако е сериозна в намеренията си да гони растеж извън САЩ, смята анализаторът в New Street Research Джонатан Чаплин. „DirecTV има страхотен и конкурентоспособен продукт в Латинска Америка, но те ще имат нужда от широколентова инфраструктура“, посочи той. DirecTV тества услуги за безжичен интернет, но според Чаплин би било по-логично компанията да купи големи стационарни мрежи, които вече имат абонати на широколентови услуги.

Мексико представлява добра възможност за разширяване на бизнеса, след като нов закон за реформиране на телекомуникационната индустрия насърчава конкуренцията в сектора и го отваря за инвестиции, отбеляза главният стратег в AT&T Джон Станки. „Ако се вгледате в Мексико, ще разберете, че това е страна, която е напът да навлезе в невероятен цикъл на растеж“, каза Станки.

Според запознати с въпроса източници пък AT&T е една от компаниите, с които разговаря телекомът America Movil за продажбата на бизнеса си с безжични и стационарни услуги на стойност 17,5 млрд. долара.

Запитан на пресконференция дали сделката за DirecTV не полага основата за нови сливания и придобивания, Станки отвърна, че счетоводният баланс на компанията ѝ осигурява финансова гъвкавост, която би ѝ помогнала да се възползва от нови възможности, дори периодът да не е най-подходящият.

Напускането на Латинска Америка от America Movil може да се окаже точно такава възможност, защото ще помогне на AT&T да предлага повече услуги, посочи анализаторът в Elevation Стивън Суийни. „AT&T вече си набавя клиенти в Латинска Америка, така че ако America Movil е решила да продава активите си в Мексико, AT&T може да ги купи и така да утрои или учетвори присъствието си в страната“, каза той.

Най-голямата плячка за AT&T обаче може да се окаже Бразилия, смята анализаторът в Macquarie Securities USA Ейми Йонг. DirecTV вече е положила основата на сателитната телевизия в Бразилия и AT&T може просто да надгражда върху тази основа, добавяйки нови услуги, отчита тя.

„Смятам, че пазарът не оценява напълно Латинска Америка и възможността за правене на пари там. САЩ е голям генератор на парични потоци, но смятам, че до няколко години ще бъдат изместени от Латинска Америка. Това е голямата възможност за AT&T”, каза Йонг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:16 | 12.09.22 г.
fallback