Дългоочакваната трансформация на телевизията заради интернет прави крачка напред. Sony твърди, че е постигнала споразумение за планираната уеб-базирана телевизионна услуга, която да излъчва MTV, Nickelodeon и други 20 канала на Viacom. Освен това компанията предлага достъп до стрийминга на програмите на Viacom на мобилни устройства, пише Wall Street Journal.
Преди година изданието разкри, че компаниите са постигнали предварително споразумение.
Финализирането му в сряда е обявено първо от Sony. Компанията води преговори с няколко други компании, предлагащи услуги за забавление, и се надява да сключи още такива сделки преди да пусне пробната версия на своята услуга до края на годината.
Sony трябва да подпише договор с други големи мрежи преди да стартира услугата с каналите на Viacom, посочва източник, запознат с въпроса. Компанията е близо до сделка с поне още един голям собственик на телевизионни канали, коментира друг източник.
Dish Network също е на път да пусне услуга за уеб телевизия тази година. Компанията наскоро сключи сделка за излъчване на канали на Walt Disney и на A+E Networks. Сделката с Disney изисква Dish да сключи споразумения с поне 10 от 30-те канала с най-висок рейтинг, коментира източник, запознат с въпроса.
Dish вече води преговори и с други компании, посочват запознати със ситуацията. Въпреки че Sony и Dish планират предлагането на уеб-базирани услуги, продуктите им ще бъдат различни.
Sony се стреми да пресъздаде онлайн версия на пълен пакет за кабелна телевизия, в който да влизат около 100 канала. Те ще са достъпни на цена, подобна на тази на традиционната кабелна телевизия. Главният изпълнителен директор на Viacom Филипе Дауман твърди, че Sony планира да предложи услугата на своите конзоли PlayStation, както и на свързани с интернет телевизори. Компанията очаква това да се хареса на по-младите потребители.
От своя страна Dish планира да предложи по-малък пакет от типичния за платената телевизия, като цената ще е под тази за обикновената кабелна услуга. Фирмата се стреми да привлече хората, които са се отказали от платената телевизионна услуга, както и по-младите хора, които никога не са ползвали платена телевизия.
Някои компании от развлекателната индустрия като NBCUniversal на Comcast, харесват повече подхода на Sony, коментират източниците, а причината за това е, че той не заплашва да подкопае сегашния модел на платената телевизия.
Услугата на Dish представлява интерес за други медийни компании по други причини. За разлика от Sony, Dish планира да предложи т.нар. индивидуална абонаментна услуга, която предполага програмата да е по вкуса на отделния зрител. Това означава, че всеки акаунт има достъп само до един канал в даден момент.
Ръководителите на медийни компании вярват, че този подход към стрийминга има по-малък шанс да навреди на сегашния бизнес. Други пък виждат подхода на Dish като нещо, което е по-вероятно да се хареса на по-младите хора, които не разполагат с кабелна телевизия. Те смятат, че услугата на Sony може да отнеме част от съществуващите клиенти на платените телевизионни оператори.