Vivacom отчита ръст на печалбата и минимален спад в общите приходи за първата половина на годината. За трето поредно полугодие обаче операторът отчита най-високи приходи в сравнение с останалите телекомуникационни оператори на българския пазар, като за първото полугодие на 2014 г. реализира 393 млн. лева, или с 1,6 % по-малко спрямо същия период на 2013 г.
От тази сума 185 млн. лв. се дължат на поделението за фиксирана телефония (202,6 млн. лв. година по-рано), а приходите от мобилни услуги се увеличават с 5,8% на годишна база - от 196,3 млн. лв. на 207,6 млн. лв., показва отчетът на оператора.
Групата приключва първите шест месеца на годината с печалба от 19 млн. лв., докато преди година тя е била в размер на 7,3 млн. лв. Това се дължи на адекватната оптимизация на оперативните разходи, заявява операторът в отчета си.
Операторът държи стабилен и нарастващ дял от мобилните приходи на пазара в размер на 24%, базиран основно на абонаментни програми, става ясно от финансовите резултати на компанията за второто тримесечие.
Инвестициите в 3G мрежата са довели до ръст както на мобилните абонати на Vivacom (от 2,4 милиона към 30 юни 2013 г. на 2,7 милиона към 30 юни 2014 г.), така и в продажбите на смартфони и таблети.
Въпреки това компанията остава трети по големина оператор по брой на абонатите.
Увеличеното потребление на гласови услуги и на данни води до ръст на средния приход от мобилен абонат (най-важният параметър за измерване на финансовите резултати в сектора), който за периода се е покачил до 11,4 лв. спрямо 10,9 лв. за първото тримесечие на годината.
Vivacom задържа лидерството и на пазара на фиксирана телефония през първото полугодие на 2014 г., независимо от спада в броя на клиентите на фиксирани услуги в сравнение с края на второто тримесечие на миналата година - от 1,4 милиона за 2013 г. на 1,3 милиона за 2014 г. Операторът обосновава спада с трайната тенденция за заместване на фиксираната телефония с мобилната, която води до повишаване броя на потребителите на мобилни услуги.
Компанията отчита и ръст в броя на абонатите на фиксиран интернет - с 2% за отчетния период до 335 хил. абоната. От тях потребителите на оптичен интернет достигат 28%, като за съответния период на миналата година са били едва 15%. Към края на полугодието Vivacom вече покрива 780 000 домакинства с високоскоростна оптична връзка спрямо 512 000 домакинства за същия период на 2013 г. и продължава да изгражда мрежа, която осигурява на потребителите реално достижими скорости до 100 Mbps и интерактивна телевизия с над 140 канала.