Американската телекомуникационна корпорация AT&T отчита спад на печалбата от 7,2% през второто тримесечие, съобщава Market Watch. Причините за лошото представяне са повишени разходи въпреки по-силния от очакваното ръст на потребителската база, посочва компанията.
„Препозиционирането на бизнес модела ни в безжичния сегмент ни донесе най-високия ръст на привлечените потребители от близо пет години насам, като в същото време броят на напусналите ни клиенти е най-ниският в историята ни“, коментира изпълнителният директор на компанията Рандъл Стивънсън.
AT&T добавя над 1 млн. предплатени регистрации към мрежата си през второто тримесечие, спрямо прогнози за ръст от над 800 хил. регистрации.
Печалбата на AT&T възлиза на 3,5 млрд. долара (68 цента на акция) през второто тримесечие, спрямо 3,82 млрд. долара (71 цента на акция) година по-рано. Компанията реализира ръст на приходите от 1,6% до 32,6 млрд. долара, а общите оперативни разходи се покачват с 3,8%. Анализаторите очакваха печалба на акция от 63 цента и приходи в размер на 33,22 млрд. долара.
Темпът, с който клиентите на AT&T напускат компанията през второто тримесечие, се забавя до 0,86% от 1,02% през същото тримесечие година по-рано и 1,07% през първото. AT&T очакваше темп до 0,95%.
Базираната в Далас компания среща сериозна конкуренция в лицето на T-Mobile US и Sprint Corp., като предизвикателства за нея ще дойдат и от растящата консолидация в телекомуникационната и медийната индустрии. Затова сделката за придобиването на DirecTV за 49 млрд. долара бива окачествявана и от двете страни като единствения начин компаниите да останат конкурентоспособни на пазара на широколентови услуги.