Общите приходи на Globul за второто тримесечие на 2014 г. се свиват със 7,6% в сравнение на същия период от предходната година, което се дължи преди всичко на по-ниските продажби на мобилни устройства и намалението на цените за терминиране, съобщи операторът.
Приходите от услуги отбелязват спад от 5,5% на годишна база, най-вече поради засиления регулаторен натиск по отношение на цените за терминиране и роуминг. Ако се изключат приходите от терминиране и роуминг, приходите от услуги на оператора за второто тримесечие на 2014 г. биха били само с 0,4% по-ниски от същия период на миналата година.
Данните и за двата периода са преизчислени съгласно счетоводната политика на Telenor, поясняват от българския оператор. Припомняме, че през април 2013 г. норвежката компания придоби Globul и Germanos за 717 млн. евро.
Приходите от мобилен интернет на компанията за второто тримесечие на годината скачат с 31% спрямо същия период на 2013 г. благодарение на засиления фокус към тези услуги.
Към края на тримесечието общият брой на клиентите на оператора минава 4 млн., като е с 2% повече спрямо второто тримесечие на миналата година. За последните три месеца компанията е успяла да спечели 34 000 нови абоната.
Проникването на мобилните услуги в България се оценява на над 140%.