През първото тримесечие на годината в Азия са били сключени повече от половината нови договори с мобилни оператори в целия свят, съобщава доклада Ericsson Mobility Report. Компанията традиционно излиза с два такива доклада за потреблението на мобилни телефони в света всяка година. Според информацията, за първото тримесечие в света са били сключени 120 милиона нови договори, като 70 милиона от тях са били подписани в Азия. Това, разбира се, не е особено учудващо, имайки предвид, че на този континент живее повече от половината население на Земята. Числата обаче разкриват ясен ръст в интереса към мобилните устройства на континента. Азия и Северна Америка са единствените континенти, на които се забелязва рекорден ръст в продажбите на мобилни телефони през първото тримесечие, спрямо същия период на миналата година. Дори в Африка, където в миналото пазарът е регистрирал големи пикове, броят на новите клиенти на мобилните оператори е намалял с 1 милион спрямо същия период на миналата година. Балансът на силите се променя и в самата Азия, където Индия изпреварва ръста в Китай. През тази година само в Индия са били пласирани повече SIM карти, отколкото в цяла Африка. От общо 70-те милиона нови абонамента в Азия за първите три месеца на годината, 28 милиона са били сключени в Индия. В Китай броят им е 19 милиона. През миналата година ситуацията беше точно обратната. През първото тримесечие на 2013 г. в Китай бяха сключени 30 милиона нови абонаментни планове от общо 67 милиона в цяла Азия, а в Индия количеството беше едва 10 милиона. Ръстът не е изолиран само в Индия. През миналата година в топ 5 на най-успешните по този показател страни бяха Нигерия и Бразилия, но през 2014 г. всички пет държави се намират в Азия: Индия (28 милиона), Китай (19 милиона), Индонезия (7 милиона), Тайланд (6 милиона) и Бангладеш (4 милиона). Данните не представят само и единствено нови потребители, но в развиващите се страни хората рядко си купуват повече от една SIM карта, за да се възползват от преимуществата на различни абонаментни планове. Анализатори смятат, че дори да има дублиране, рекордният ръст в потреблението на мобилни услуги в Азия е факт.