fallback

Vivacom ще инвестира 2 млн. лв. в социално ангажирани проекти през 2014 г.

Образователните инициативи са основният фокус в стратегията за корпоративна социална отговорност на оператора

11:44 | 24.04.14 г. 1
Автор - снимка
Създател

Атанас Добрев. Снимка: Vivacom

Водещият по приходи български мобилен оператор Vivacom ще постави през 2014 г. акцента в политиката си за своята корпоративна социална отговорност върху образователните инициативи. Това стана ясно по време на представянето на новите проекти и каузи от главния изпълнителен директор на компанията Атанас Добрев.

Главните направления, в които ще се съсредоточава корпоративната социална отговорност освен образованието, са спортът, професионалната реализация, благотворителността и културата, обединени под шапката на VIVACOM Fund. През цялата 2014 г. се очаква фондът да вложи в такива проекти около 2 млн. лева.

„Съзнавам, че не може бизнесът да измести ролята на държавата в това направление, но смятам, че трябва да дадем нашия дял за това децата ни да са по-образовани и да живеят по-спокойно“, заяви Добрев. 

За първи път в България, съвместно с Института по математика и информатика към БАН и Съюза на математиците в България, Vivacom ще осъществи пилотен проект за иновативно преподаване на математика и информатика в училищата. Онлайн платформата VIVA Cognita ще предостави безплатен достъп за всички ученици в страната. Главната ѝ цел е да стимулира децата да се ориентират към точните науки, да помогне в усвояването им с помощта на компютрите и новите технологии и да насърчи изявата им чрез разнообразни състезания и конкурси. Освен това платформата VIVA Cognita стимулира учителите да използват иновативни методи за преподаване и да развиват извънкласните форми на обучение.

„Образованието се превръща във все по-ключова тема дори за икономиката. Между богатите и бедните държави има една сериозна разлика и тя е колко образовани са децата им“, отбеляза още Атанас Добрев.

Но освен образователните инициативи операторът реализира и редица благотворителни каузи, като най-успешната сред тях до момента е Операция „Жълти стотинки“ в полза на изоставени деца, настанени в домове за временно отглеждане от семеен тип (т.нар. „Малки къщи“).

През 2014 г., като логично продължение на тази кауза, Vivacom ще проведе своята дарителска инициатива в подкрепа на защитените жилища на Фондация за социална промяна и включване. Тези жилища са създадени с цел да се осигури временен подслон на младежи, навършили 18 години и напуснали домовете за сираци. В тях младите хора придобиват социални умения и подкрепа в намирането на работа. Всяка година операторът дава шанс на мотивирани студенти да станат част от стажантската програма, която се провежда през летните месеци. Младежите, които телекомът приема във всички свои направления, получават възможност за успешен старт на професионалната им реализация в България. Само за последните три години през програмата са преминали близо 300 стажанти. Сериозно внимание операторът обръща и на спорта. За първи път тази година страната ни ще е домакин на Европейското световно първенство по спортна гимнастика, чийто генерален спонсор е именно мобилният оператор.  

Друга област, в която Vivacom инвестира, е културата. В това направление телекомът развива своя проект VIVACOM Art Hall, в който гостуват както световноизвестни артисти, така и талантливи млади българи. До дни в пространството за съвременно изкуство и култура в Телефонната палата в София ще могат да бъдат разгледани произведенията на американския фотограф Бен Ритър. Експозицията с 40 фотографии на световни знаменитости, фотомодели, случайни герои от улиците на Ню Йорк и популярни звезди ще бъде открита от самия автор. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:41 | 13.09.22 г.
fallback