fallback

America Movil се прицелва в Източна Европа

Компанията на Карлос Слим планира разширение в региона чрез участието си в Telekom Austria

15:01 | 05.02.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Мексиканският гигант в телекомуникациите America Movil визира преди всичко разширение към Източна Европа по отношение на участието си в Telekom Austria. 

„За нас това е важен ангажимент. По-специално вкореняването на Telekom Austria в Източна Европа виждаме като ценно и обещаващо бъдеще", заяви главният изпълнителен директор на America Movil Даниел Хадж в интервю, публикувано в сряда в австрийския Krone Zeitung. „Ние сме дългосрочен инвеститор, с нашия международен опит и ноу-хау ние можем да имаме добър принос в това", каза той.

Фактът, че в Холандия, където групата на Карлос Слим държи около 30 на сто в KPN, се провали опитът за пълно придобиване, не притеснява зетя на Слим. „Нас не ни интересуват бързите пари“, казва той. В Австрия, поне така се говори сред финансовите кръгове, компанията може да увеличи влиянието си и чрез едно евентуално увеличение на капитала.

America Movil държи 26,81 на сто от концерна (по този начин може да блокира решения) и е вторият по големина акционер след държавния холдинг ÖIAG, който има 28,4 на сто. 

Специалистите от бранша не изключват още един сценарий, чрез който Слим може да увеличи своето въздействие върху Telekom Austria: съюз с ÖIAG. Двамата основни акционери заедно ще държат повече от половината от акциите. В такъв съюз партньорите не може да гласуват един срещу друг при вземане на стратегически решения. Това би било икономически ефективна алтернатива за финансово по-слабите партньори на Слим. Мексиканецът пък, който като неевропейски инвеститор се посреща със скептицизъм, може така да обоснове своите намерения като дългосрочен стратегически акционер. Въпреки това задължителното предложение за изкупуване към останалите акционери вероятно ще бъде необходимо и в този случай. 

Telekom Austria Group е водещ играч в телеком индустрията в Югоизточна Европа с 24 млн. клиенти в осем държави – в Австрия (A1), Словения (Si.mobil), Хърватска (Vipnet), Република Сърбия (Vip mobile), Македония (Vip operator), България (Mobiltel), Беларус (velcom) и Лихтенщайн (mobilkom liechtenstein). Общият пазар на осемте държави се изчислява на около 41 млн. жители. Групата дава хляб на около 16 450 служители и през 2012 г. отчита приходи в размер на 4,33 млрд. евро.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:36 | 09.09.22 г.
fallback