В САЩ телекомуникационните компании са в тежка битка за пазарен дял на пазара на мобилна телефония. Сензации предизвика през последните месеци Т-Mobile USA, местната дъщерна компания на Deutsche Telekom, но и „старото куче“ AT&T не спи - през четвъртото тримесечие тя успя да превърне милиардната загуба в милиардна печалба.
Благодарение на доброто си оперативно представяне и промяна в счетоводната обработка на пенсионните разпоредби AT&T постигна висока милиарда печалба през четвъртото тримесечие. Печалбата се покачи до 6,910 милиарда долара, или 1,31 долара на акция, заяви американският телекомуникационен гигант. През предходната година той отчете загуба от 3,860 милиарда долара. Приходите са нараснали леко с 1,8 на сто до 33,160 милиарда долара.
Вследствие на счетоводна промяна, свързана с пенсиите, компанията е постигнала през трите месеца печалба от 7,600 млрд. долара преди данъци, заяви AT&T. Коригираната печалба на акция операторът изчислява на 0,53 долара за брой спрямо 0,44 долара за брой през предходната година.
Анализаторите очакваха от конкурента на Verizon и Т-Mobile USA печалба на акция от 0,50 долара и приходи от 33,060 милиарда долара.
По отношение на основните дългосрочни договори AT&T не се справя особено добре – тя е успяла през четвъртото тримесечие да спечели 566 000 клиенти. През предходната година броят им възлизаше на 780 000 договора. Verizon се е справил по-добре през последното тримесечие с 1,6 милиона нови договори, докато при T-Mobile USA те възлизат на 800 000 броя.
На американския мобилен пазар бушува ценова война, която се подхранва преди всичко от дъщерното дружество на Deutsche Telekom - T-Mobile US. В момента се спекулира с възможно закупуване на T-Mobile от американския конкурент Sprint. Това ще позволи на телекома да се приближи към двата лидери на пазара AT&T и Verizon, което може да засили още повече конкуренцията.
Двамата лидери на пазара също не спят. Verizon наскоро се раздели с партньора си Vodafone в мобилното дъщерно дружество Verizon Wireless, а и AT&T стартира мащабни придобивания.
Едва преди дни AT&T заяви, че в продължение на най-малко шест месеца ще се въздържи от представяне на оферта за закупуване на британския си конкурент Vodafone. По този начин AT&T реагира на искане на Комисията за сливания и подчерта "скорошните" спекулациите за евентуална покупка на британската компания. С придобиване на Vodafone от страна на AT&T американският мобилен пазар би претърпял пълна промяна. С приходи от продажби на стойност около 169 млрд. долара за 2012 г., AT&T може допълнително да разшири пазарните си възможности, като стане най-голямата телекомуникационна компания в САЩ.