Американската компания Blockbuster, която се занимава с отдаване на видео под наем, ще затвори останалите си 300 магазина в САЩ. По този начин тя ще сложи край на цяла ера, тъй като преди беше неразделна част от американските търговски центрове, съобщава Bloomberg.
Фирмата, която е собственост на Dish Network Corp., ще затвори магазините си в началото на януари, а в средата на декември ще спре услугата за доставка на DVD по пощата. Във всеки от магазините на Blockbuster работят между 8 и 10 служители, така че очакванията са този ход да струва около 2800 работни места.
Dish ще запази лицензионните правa на марката Blockbuster и планира да я използва, за да продава други услуги. Операторът вече е продал международните активи на Blockbuster, а фирмата постепенно ще затваря всичките 1700 магазина, които придоби през годините.
Главният изпълнителен директор на Dish Джоузеф Клейтън заяви, че решението не е лесно, но потребителското търсене е насочено към цифровото разпространение. В тази връзка компанията смята да разшири дейността си именно в тази посока.
Когато навлязоха услуги като Netflix, които предлагат възможности за гледане директно онлайн, индустрията започна да търпи грандиозни промени. Това доведе и до момента, в който през 2010 г. Blockbuster подаде молба за защита от фалит.
Плановете на Dish са да запази услугите Blockbuster @Home и Blockbuster on Demand, тъй като потребителите имат интерес към стрийминга на видео.