През май ръководството на Amazon Inc., начело с изпълнителния директор Джеф Безос, се събра, за да избере първото ТВ шоу, което компанията ще продуцира и разпространи чрез своята нова видео платформа. Тогава бяха прегледани 14 пилотни епизода, които по-рано бяха качени на интернет сайта на Amazon, за да могат всички да ги видят и оценят. След внимателно анализиране на обратната информация от зрителите (коментари, мейли, реакции, брой гледания), ръководството сведе избора до пет предавания, от които ще бъдат произведени няколко сезона. Първото от тях се казва “Alpha House” и трябва да се появи още през този месец. Става въпрос за политическа комедия, засягаща ежедневието на четирима политици, които живеят заедно. Като интернет търговец, известен с логистичната си експертиза, Amazon иска да се впусне в нов бизнес. От компанията са убедени, че могат да подобрят традиционния процес по създаването на телевизионен продукт, като събират обратна връзка от зрителите в интернет. Иновационният за бизнеса подход намалява рисковете от взетите решения, както и разходите, разбира се. Според Amazon сегашната система разчита твърде много на експерти, които преценяват кое шоу има качествата да се превърне в хит и кое не. “Винаги сме разчитали на обратната връзка, която ни е подсказвала какво да предложим на клиентите си,” заявява Бил Кар, вицепрезидент по дигиталното видео и музиката на Amazon. “Не разчитаме на специалисти, които да решават какво обичат да четат, слушат или гледат нашите клиенти.” Разработвайки собствена телевизионна продукция, Amazon следва примера на Netflix Inc., която вече жъне успехи с драмата “House of Cards” - драматичен сериал, който спечели награда “Еми”. И двете компании следват различни подходи, оставяйки собствена следа. Netflix, например, дори не изисква пилотни епизоди. Експерти смятат, че с подхода си Amazon има на какво да научи традиционните медии, които също проучват шоу програмите, преди да ги пуснат в ефир, но по никакъв начин количеството анализирана обратна връзка не се доближава до този в Amazon. Ако компанията успее да създаде печеливш продукт от това, което другите медии отхвърлят, или да открие нешлифовани диаманти, това със сигурност ще бъде забелязано от влиятелни фигури в Холивуд. Опитите на Amazon вече провокират дебати по високите етажи на телевизиите за това колко е голяма ролята на обратната информация в индустрията. Amazon предлага разпространение на видео съдържание (т.нар. стрийминг) като част от абонаментния план “Prime”, който струва 79 долара на година и осигурява двудневна безплатна доставка на всеки продукт от портфолиото на компанията. Подобно на Netflix и Hulu, Amazon вече е натрупала голям набор от телевизионни предавания и филми, но ръководството все пак смята, че вътрешната продукция е тази, която ще привлече и задържи основната маса зрители. Анализаторът Юсеф Скуали от Cantor Fitzgerald прогнозира, че Amazon ще инвестира около 1 млрд. долара в купуването на съдържание до края на годината, като 10% от тях ще бъдат вътрешна продукция.
fallback
Amazon навлиза в телевизионната индустрия
До края на годината компанията ще похарчи 1 млрд. долара за покупка на TV съдържание, прогнозират анализатори
10:36 | 05.11.13 г.напиши коментар
fallback