От самото начало бе ясно, че представянето на новите iPad-и във вторник ще има последици за американския телекомуникационен гигант AT&T. Но вместо към Apple и към AT&T, WSJ предлага да погледнем към T-Mobile US.
След събитието на Apple председателят на борда на T-Mobile Джон Легере потвърди в Twitter акаунта си, че четвъртият по брой на абонатите си американски оператор ще предложи на клиентите си новия iPad Air и моделите на iPad Mini.
Очаква се в сряда T-Mobile да обяви цените, на които ще се продават устройствата. Но на сайта на Apple вече е показано, че мобилният оператор ще предложи таблетите заедно с безплатен месечен обем за данни от 200 мегабайта. Конкурентите Sprint и AT&T събират в базовите си планове такса в размер на 14,99 долара на месец за данни в обем от 200 мегабайта, а Verizon доставя при най-евтиния си план за мобилна телефония 1 GB за 20 долара на месец.
Ако T-Mobile предлага популярния таблет на Apple на по-изгодни условия от тези на неговите конкуренти, това би помогнало на компанията да разшири своя наскоро увеличен пазарен дял. И би следвало да допринесе за отлив на клиентите при конкурента AT&T. Според анализаторите последните маркетингови кампании на T-Mobile са засегнали предимно AT&T. От 551 хиляди клиенти на договор в безжичния бизнес, които AT&T спечели през второто тримесечие, 398 хил. клиента са сключили договори за таблети. Анализатори от UBS смятат, че 160 000 клиенти са се регистрирали за други услуги, например за безжични алармени системи „Home Security" или за безжични фиксирани връзки. Банката смята, че тревожният брой от поне 7 000 потребители на мобилни услуги на AT&T са мигрирали към другия оператор. Картинката може да се влоши при представянето на резултатите на AT&T за третото тримесечие. Данните ще излязат по-късно в сряда. Анализаторите от UBS очакват нови 350 000 договори в безжичния бизнес на AT&T, но те смятат, че всички тези нови клиенти ще са сключили договори за таблети. 200 000 други нови клиенти в други подразделения по-вероятно ще успеят да компенсират нетната загуба от 200 000 клиенти на телефонните услуги. И това е положението, дори преди T-Mobile да разтърси пазара с новия си iPad.
На AT&T обаче трябва да им се признае, че голяма част от огромната клиентска база на услугите за смартфони е сключила договор, при който един таблет може да се ползва за допълнително 10 долара на месец. Който е подписал такъв договор няма да може толкова бързо да избяга при T-Mobile. Но може би клиентите на AT&T са изчакали с промяната, докато T-Mobile не предложи по-добър абонаментен план за таблетите, и отдавна са в стартова позиция.
Новите iPad-и са наистина леки като перце. Или поне в ръцете на T-Mobile. За AT&T обаче те могат да се окажат тежък товар.
Още по темата вижте във видеото на Bloomberg.