Мобилни оператори в целия свят забелязват нова заплаха за потребителите си - хакване на SIM карти, пише Bloomberg Businessweek. През тази година в световен план се очаква браншът да загуби 3,6 млрд. долара вследствие на телефонни измами, което е тройно повече от регистрираните загуби през 2011 г., съобщава Асоциацията за контрол на комуникационните измами. "Измамниците стават все по-добри", заявява Лоурънс Пингрий, специалист по мобилна сигурност в Gartner. "Това е почти като да ограбиш банка - влизаш вътре и готово. Много е лично". В средата на август Кийт Картър, жител на Атланта, отговорил на обаждане, в което човек се представил за служител на мобилния оператор AT&T. Измамникът, който вече знаел адреса, както и част от личната информация на Картър, му обещал отстъпка от месечната сметка. В замяна той поискал да проведе потребителско проучване. Картър се съгласил и споделил нужната информация, като дори продиктувал последните четири цифри от социалната си осигуровка. Това, от своя страна, дало възможност на измамника да влезе в потребителския профил на Картър в AT&T и да пренасочи SIM картата му към друг мобилен телефон. На следващия ден картата в телефона на Картър била неактивна, а AT&T започнали да го таксуват за международни разговори с Куба, Гвинея и Гамбия. Потърпевшият получил нова карта, но сметките продължавало да се трупат до момент, в който той трябвало да плати 2600 долара. Картър заявява пред Bloomberg, че няма намерение да плати за услуги, които не е ползвал, и ще оспори иска на мобилния оператор. От AT&T отказват да коментират случая пред изданието, но споделят, че телефонните измами се контролират от организирани групи, които продават откраднати мобилни услуги онлайн. "Работим по образоването на клиентите си за това как да защитят личната си информация", коментират от компанията. Други мобилни оператори, като Sprint и T-Mobile US заявяват, че все още не са се сблъсквали с подобни атаки. От Verizon Wireless също са отказали да коментират материала пред Bloomberg. В Южна Африка престъпници проникват в системата на Vodacom, но само в профилите на клиенти, чиято банкова сметка също е компрометирана. По този начин те блокират системните съобщения, с които банката известява потребителите си за извършено плащане. Така изманиците получават ценно прикритие, което им позволява да изразходват наличността по сметката, без потребителят да може да реагира и да блокира картата си.
fallback
Телефонни измами набират сила в САЩ и Южна Африка
Престъпници блокират системните съобщения на банката, с която тя известява за извършено плащане
09:38 | 22.10.13 г.напиши коментар
fallback