В Солт Лейк Сити и в Остин, Тексас, клиентите на McDonald's вече могат да плащат за хамбургерите си с приложение за смартфон, пише Businessweek.
Нововъведението е част от пилотна програма, която да подготви веригата за бързо хранене за навлизането ѝ в дръзкия нов свят на мобилните разплащания.
И други вериги вече използват тази технология: над 10% от транзакциите на Starbucks в САЩ се извършват с мобилни приложения, а от Domino's твърдят, че между 35 и 40% от продажбите им в САЩ се правят онлайн.
Едно от преимуществата на тази система е, че поръчките чрез приложение или сайт са много по-точни, отколкото тези, направени устно. Това обаче не е единствената причина веригите за бързо хранене да се активизират в тази насока. Ето четири от предимствата, които биха накарали ресторантите да склонят клиентите си да използват мобилни приложения и сайтове:
Скорост: По-бързото обслужване означава повече продажби. Ако касиерите бъдат обучени бързо да приемат мобилните плащания, клиентите ще могат да преминават през опашката с 10 до 20% по-бързо.
Ниски такси по транзакциите: Повече плащания с приложението Starbucks Card или Square означават по-ниски такси за кредитни карти, които понякога достигат над 2% от стойността на транзакцията. Ако веригата разработи своя вътрешна система за поръчки онлайн, тя дори може да спечели приходи, като я преотстъпи за ползване на други компании.
Проучвания. За разлика от парите дигиталните продажби позволяват събиране на данни и възможности за следене на пазара с цел развитие.
Популярност. Тенденцията за разплащания с мобилни устройства се харесва особено много на хората от т. нар. "поколение Y", родени между 1982 и 2004 г. Според изследване на Technomic около 1/3 от американците в тази възрастова група са правили поръчки от компютъра си през последните 60 дни. Въпреки че разработването и управлението на тези приложения са свързани с разходи за компаниите, те са необходимост, за да се запазят и увеличат продажбите, коментира експерти.