Месечните продажби на дребно през интернет във Великобритания са се свили за пръв път от 13 години през юли, след като продължителният период на топло време изкуши пазаруващите да се отлепят от компютрите си и да поемат из търговските улици, сочи проучване на асоциацията на онлайн търговците на дребно IMRG и компанията Capgemini Consulting, цитирано от британския вестник Financial Times.
Продажбите онлайн са намалели с 2% на месечна база, докато транзакциите във физическите магазини отчитат силно представяне.
„Топлото време окуражи пазаруващите да напуснат жилищата си и да пазаруват по магазините, наслаждавайки се на слънчевите лъчи“, заяви Алекс Смит-Бингъм от Capgemini Consulting.
Покупките, извършени през мобилни устройства, обаче са продължили да се повишават бързо, като през юли отчитат ръст от 129% на годишна база.
„Ръстът от 129% при мобилните продажби е по-нисък, отколкото през последните месеци, но не в чак толкова съществена степен, което предполага, че потребителите продължават да пазаруват чрез своите устройства, докато вземат слънчеви бани“, смята Тина Спуунър, главен директор за информацията в IMRG.
От Консорциума на британските търговци на дребно междувременно обявиха, че топлото време е подкрепило продажбите през юли, но посочиха, че това се е усетило по-скоро по основните търговски улици, отколкото в кварталните магазини. От магазините в центровете на градовете отчитат ръст на посещенията то 2,3% през юли, докато в търговските центрове регистрират спад в същата степен.
От компанията за проучвания Springboard отбелязаха, че може би се оформя тенденция на дългосрочно подобрение при посещенията в магазините, макар те да са съсредоточени в отделни точки, но са налице и признаци, че покритите молове стават все по-малко привлекателни за купувачите.