Делът на американския технологичен гигант Apple на световния пазар на смартфони се сви до 3-годишен минимум в края на второто тримесечие на годината, съобщи Bloomberg, като се позова на доклад на изследователската компания Strategy Analytics, специализирана в анализи на пазара на високи технологии.
Според оценките на експерти производителят на iPhone е реализирал 13,6% от продажбите на пазара през периода април-юни, докато година по-рано показателят е достигал 16,6%. Това е най-ниският процент на продажби за Apple от второто тримесечие на 2010 г.
В доклада се посочва, че между април и юни тази година компанията е продала 31,2 млн. броя iPhone по целия свят, което представлява ръст от 5,2 млн. броя на годишна база, или 20%.
Продажбите на Apple обаче изостават от темпото на развитие на световния пазар на смартфони, който за последните 12 месеца се е разширил с 47%.
Авторите на доклада отбелязват, че делът на компанията се понижава на фона на нарастващата популярност на продуктите на китайските производители Huawei и ZTE, които предлагат смартфони в ниския ценови сегмент. Освен това мнозина потенциални клиенти на Apple очакват появата на нов модел iPhone, което се отразява неблагоприятно на текущите продажби.
Лидер на световния пазар на смартфони в края на второто тримесечие на годината е южнокорейската компания Samsung, която е реализирала 33,1% от продажбите на пазара, или 76 млн. броя. Зад Apple, която заема второто място, са южнокорейската компания LG с 5,3%, ZTE с 5% и Huawei с 4,8%.