fallback

Неочаквана тримесечна загуба на BlackBerry потопи акциите ѝ с 20%

Компанията не предостави данни за продажбите на новите си модели смартфони

16:51 | 28.06.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Канадският производител на мобилни телефони BlackBerry предложи малко признаци за обещавания отдавна обрат в състоянието на компанията, след като обяви неочаквана тримесечна оперативна загуба, даде малко подробности за продажбите на решаващите нови устройства и никакви индикации за връщане към печалба през периода юни-август, съобщи Ройтерс.

В търговията преди отварянето на борсите акциите на компанията се сринаха с 20% до 11,58 долара, като на моменти спадът бе от цели 25%.

BlackBerry, която се мъчи да се конкурира с iPhone на Apple Inc и смартфоните от серията Galaxy на  Samsung, както и с устройствата с оперативната система Android на Google, обяви нетна загуба от 84 млн. долара, или 16 цента на акция, за първото тримесечие на финансовата си година, приключило в края на май.

Година по-рано обаче компанията бе загубила 518 млн. долара, или 99 цента на акция.

Ако се изключат еднократните ефекти, загубата от основната дейност е 67 млн. долара, или 13 цента на акция, при приходи от 3,1 млрд. долара.

Средната оценка на анализатори, анкетирани от Ройтерс, бе за печалба от 6 цента на акция при приходи от 3,36 млрд. долара.

„Честно казано, опасението е, че при едно пълно тримесечие на продажби на BlackBerry 10, без да получим данните от за броя на продажбите от линията BlackBerry 10, това не вещае нищо добро за представянето, особено на Z10. И дори перспективата за второто тримесечие не вещае нищо добро и за Q10“, заяви Брайън Колейо, анализатор в Morningstar.

През тази година BlackBerry представи два напълно нови смартфона -  Z10 с чувствителен на допир екран и Q10 с миниатюрна клавиатура, предпочитана от потребителите на бранда. Z10 се появи на лавиците в американските магазини в края на март, а Q10 достигна САЩ едва след края на отчитаното тримесечие.

Базираната в Уотърлуу, канадската провинция Онтарио, компания обяви, че е доставила 6,8 млн. смартфона през периода март-май, което представлява ръст от 13% спрямо последното тримесечие на миналата ѝ финансова година. Тя обаче не посочи колко от тях са от линията  BlackBerry 10.

Според анализатори данните за доставките насочват, че продажбите на новите устройства засега не са толкова добри, колкото са се надявали от компанията.

От BlackBerry не представиха подробна прогноза за останалата част от годината, заявявайки, че пазарът на смартфони е силно конкурентен, което затруднява оценката на количествата, приходите и нивото на доходност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:43 | 09.09.22 г.
fallback