fallback

Страданието на японските концерни за електроника продължава

Panasonic Corp. обяви втора поредна година на огромни загуби, а Sharp планира да съкрати 5 000 души до 2016 г.

17:53 | 10.05.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Японската компания Panasonic Corp. обяви втора поредна година на огромни загуби заради големите разходи за преструктуриране, насочени към оздравяване на боледуващия ѝ електронен бизнес, съобщи MarketWatch.

Нетната загуба за финансовата година, приключила в края на март, е в размер на 754,25 млрд. долара (7,46 млрд. долара), докато за предходните 12 месеца достигна 772,17 млрд. йени. Приходите са намалели с 6,9% до 7,303 млрд. йени, макар че оперативната печалба е нараснала повече от 3 пъти до 160,94 млрд. йени.

Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха средна годишна нетна загуба от 745,48 млрд. йени и оперативна печалба на стойност 145,75 млрд. йени при приходи от 7,249 трлн. йени.

Подобно на своите японски конкуренти, компанията страда от резкия спад при потребителската електроника. Тя заложи на мащабни инвестиции в заводи за производство на панели за телевизори, само за да види как търсенето на приемниците намалява. Спадът обаче не се ограничава само в тази област. Дигиталните камери, Blu-Ray дисковете и персоналните компютри също усещат удара, тъй като потребителите вече избират продукти като смартфони и таблети.

Президентът на Panasonic Казухиро Цуга, който пое поста преди година, предприе мерки за преразглеждане и модернизиране на дейността. Той обеща да ликвидира непечелившите бизнеси в компанията, като я пренасочи към нови области на растеж в автомобилните и природосъобразните технологии.

За настоящата финансова година, започнала през април, от Panasonic посочиха, че очакват да излязат на нетна печалба от 50 млр. йени, и да постигнат оперативна печалба на стойност 250 млрд. йени при приходи от 7,2 трлн. йени.

Като голям износител компанията е облагодетелствана от обезценяването на японската валута, която тази сутрин премина границата от 100 йени за долар за пръв път от април 2009 г.  Компанията произвежда по-голямата част от частите си за телевизори в Япония, така че слабата йена помага за подобряване на доходността от телевизионните приемници при продажбата им в чужбина.

Междувременно японският вестник Asahi Shimbun съобщи, че конкурентите на компанията от Sharp планират да съкратят още 5 000 души през следващите 3 години, като по-голямата част от съкращенията ще засегнат заводите извън страната.

Страдащият японски технологичен гигант ще намали броя на служителите си до 46 000 до март 2016 г. чрез продажбата на заводи за производството на телевизори в Китай и Малайзия и чрез намаляване наполовина на служителите в централата на компанията в Осака, като дори броят на членовете на борда на директорите ще бъде свит в същата степен до 6 от настоящите 12.

Според японското издание в средносрочния си бизнес план, който се очаква да бъде публикуван на 14 май, Sharp си поставя за цел да излезе на нулев баланс чрез понижаване на разходите, а през финансовата година, приключваща през март 2016 г., да достигне нетна печалба от 100 млрд. йени при продажби на стойност 3 трлн. йени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:22 | 14.09.22 г.
fallback