Японската компания за потребителска електроника Sony е излязла на печалба през първото тримесечие на годината, което е последно фискално за компанията, подпомогната от еднократни ефекти, свързани с продажби на офис сгради и акционерни участия, съобщава Wall Street Journal.
Тримесечната печалба, която обръща солидната загуба година по-рано, доведе изпитващия затруднения японски производител на електроника до първата му годишна печалба от пет години насам.
Нетната печалба на Sony за тримесечието е 950 млн. долара спрямо загуба от 2,581 млрд. преди година. Оперативната печалба е 1,488 млрд. долара, след като приходите нарастват с 8,3% до 17,525 млрд.
Средните прогнози според Thomson Reuters бяха за нетна печалба от 893 млн. долара, оперативна от 984 млн. и приходи от 16,291 млрд.
За текущата финансова година компанията предвижда нетна печалба от 506 млн. долара, оперативна от 2,326 млрд. и приходи от 75,843 млрд.
За завръщането към печалба на Sony допринасят продажбата на американската й централа в Ню Йорк, на офис сгради в Токио, както и на дела й в онлайн доставчика на медицински услуги М3.
Електронния бизнес на компанията обаче запада бързо. Фирмата сви продажбите на телевизори, за да ограничи загубите, които реализира при производството им, а търсенето на цифрови фотоапарати и персонални компютри намалява бързо.
В същото време преходът към производствени линии на продукти с по-висок потенциал за растеж, като смартфони и медицинско оборудване, е все още в начална фаза.
Компанията обаче печели от слабата йена, която подкрепя износа и увеличава постъпленията му в местна валута.