fallback

Оценката на Baidu падна под половината от средната за последните 5 години

Приходите от реклама са намалели с 6,5% на тримесечна база, докато търсачката се мъчи да разпростре пазарното си надмощие и при мобилните устройства

18:39 | 29.04.13 г.

Главният изпълнителен директор на Baidu Робин Ли. Снимка: Архив Ройтерс

Китайската компания Baidu Inc., собственик на едноименната най-голяма интернет търсачка в страната, се търгува в САЩ на цена, която е с 50% под средната ѝ оценка за последните 5 години, докато фирмата се опитва да се диверсифицира, въпреки че запазва ръст на печалбата при спад на рекламите, съобщи Bloomberg.

Американските депозитарни разписки на Baidu поевтиняха със 7,9% на 26 април до 3-седмично дъно от 85,02 долара и се продаваха на цена, надхвърляща 15 пъти очакваната печалба. Средният показател от 2008 г. насам обаче е 36 пъти, сочат данни на Bloomberg. Книжата са поевтинели с 36% само през последните 12 месеца

Понижението от петък доведе и до спад с 1,4% в китайско-американският индекс на най-търгуваните китайски компании в САЩ, изчисляван от агенцията.

Това е и най-голямата еднодневна загуба за Baidu от февруари на борсата в Ню Йорк, след като компанията съобщи, че нетната ѝ печалба е нараснала с 8,5% през първото тримесечие на 2013 г. Ръстът на печалбата се е забавил от средно 64% през предходните 5 тримесечия, след като приходите от реклама намаляха.

Базираната в Пекин компания, която наскоро придоби фирмата за онлайн видео iQiyi.com, иска да продължи да изкупува мобилни приложения, тъй като потребителите се прехвърлят на смартфони от персонални компютри, заяви нейният главен изпълнителен директор Робин Ли на 25 април. Придобиването на iQiyi.com все още „поглъща средства“, добави той.

Baidu, чийто дял на пазара на онлайн търсенето в Китай през четвъртото тримесечие на 2012 г. бе 82,3%, иска да разпростре превъзходството си и при мобилните устройства и насърчава придобиванията при изгражданията на компанията, каза още Ли.

„Никой не може да докаже, че те могат да направят пари от онлайн видео, а за да запазят досегашното си темпо на растеж те трябва да инвестират в нови бизнеси, които не са толкова печеливши като търсачката“, заяви обаче Джеф Пап, старши анализатор в Oberweis Asset Management Inc. в Лайл, американския щат Илинойс. „Компанията преживява трансформация и е трудно да се получи яснота“ накъде ще поеме, добави той.

„Baidu харчи доста пари, за да запази пазарната си позиция и в търсене на нови двигатели на растеж“, каза на свой ред на 26 април Еко Хъ, анализатор в Maxim Group LLC в Ню Йорк, която препоръчва продажба на депозитарните разписки. „Инвестициите не водят автоматично до ръст на приходите. Маржът на печалба ще остане под натиск“, добави тя.

Брутният марж на Baidu за първото тримесечие падна до 65% от 71% за същия период на 2012 г. Нетната печалба на компанията за първите 3 месеца на годината в размер на 2,04 млрд. юана (331 млн. долара) остана с 6,8% под очакваната от анализатори, анкетирани от Bloomberg.

Приходите от онлайн реклама на един потребител са се понижили с 6,5% на тримесечна база, става ясно от отчета на компанията.

Baidu се мъчи да се справи с нарастващата конкуренция на компании като Qihoo 360 Technology Co. - разработчик на софтуер, чиято търсачка направи дебют през август. Qihoo, която също е базирана в Пекин, обяви през миналия месец, че оперативната ѝ печалба ще „докосне дъното“ през първото тримесечие заради разходи, свързани с разширяването ѝ в мобилния интернет. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:36 | 12.09.22 г.
fallback