fallback

JD.com записа най-бавния си растеж на събитието за пазаруване "618"

Тазгодишните данни показват, че апетитът за покупки в Китай отслабва

09:51 | 20.06.22 г.

Общите приходи на китайския гигант в онлайн търговията JD.com са нараснали с 10,3% в рамките на 18-те дни до неделя (19 юни) в рамките на първия голям фестивал за пазаруване от избухването на скорошното огнище на Covid-19, обяви компанията. Резултатът е значително по-слаб от миналогодишния ръст от 27,7%, предава Ройтерс.

Тазгодишните данни са най-лошите за търговеца на дребно и показват как потребителският апетит във втората по големина икономика в света е засегнат от блокадите, наложени за овладяване разпространението на омикрон варианта на коронавируса, както и от забавянето на икономиката.

Китайските потребители са купили стоки от платформата на JD за 379,3 млрд. юана (56,48 млрд. долара) по време на фестивала „618“, разкри компанията в своя акаунт в WeChat.

„Допълнително подобряваме услугите ни за доставка в градски и селски райони“, допълва изявлението, визирайки усилията по време на събитието, които стъпват на инфраструктурата на веригата на доставките и дигиталните технологии.

Събитието е вторият по големина фестивал на пазаруването в Китай след Деня на самотните сърца през ноември и е основан през 2004 г., за да отбележи годишнината от създаването на JD.com.

Конкурентите на JD.com, управлявани от Alibaba Group и Pinduoduo, не публикуват резултати от „618“.

Но консултантската фирма Syntun прогнозира, че онлайн платформите за търговия на дребно, включително Tmall на Alibaba, JD.com и Punduoduo заедно са достигнали 582,6 млрд. юана (86,75 млрд. долара) приходи тази година, което е почти без изменение спрямо миналогодишните 578,5 млрд. юана.

Въпреки усилията на компаниите за електронна търговия тази година, например опростояване правилата за промоциите и предлагането на по-големи отстъпки, „реакцията от пазара беше слаба“, посочва Syntun.

Фестивалите за пазаруване традиционно са популярни в Китай, а много купувачи отлагат покупките за тези моменти.

Миналата година вече имаше сигнали за стагниране на потребителското търсене по време на такива събитие, когато Alibaba записа едва 8,5% ръст на приходите по време на Деня на самотните сърца - също най-бавния ѝ темп на растеж.

През последните три месеца битката на Китай за овладяване на Covid-19 доведе до налагането на блокади с различен интензитет в редица градове, а това засегна разходите и веригите на доставки.

За да стимулират търсенето тази година, големите онлайн платформи притиснаха брандовете да предложат по-големи намаления за фестивала „618“, но някои компании и агенти коментират пред Ройтерс, че са планирали да свият участието си в подобни събития.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:42 | 14.09.22 г.
fallback