fallback

Tencent отчете най-стръмния спад на печалбата от излизането си на борсата

Бизнесът на компанията с видеоигри на вътрешния пазар изпитва затруднения, след като китайските разпоредби ограничиха времето за онлайн игри на непълнолетни

08:39 | 19.05.22 г.
Автор - снимка
Създател

Tencent Holdings Ltd. отбеляза най-стръмния спад на тримесечната печалба от листването си на борсата в Хонконг през 2004 г., като приходите му останаха почти без промяна, тъй като възраждането на пандемията в Китай засили негативните последици от едногодишните регулаторни мерки, пише The Wall Street Journal.

Гигантът в областта на социалните медии и видеоигрите заяви, че ще му е необходимо време, за да усвои регулаторните мерки, които през изминалата година намалиха приходите му от реклама и видеоигри, и предупреди, че ограниченията заради Covid-19 в Китай могат да забавят възстановяването на рекламния му бизнес.

Мениджърите обаче заявиха, че приветстват неотдавнашните сигнали, че Пекин иска да подкрепи технологичния сектор, което би могло да даде на Tencent и на други технологични гиганти известна възможност да поемат глътка въздух.

Tencent, най-големият разработчик на видеоигри в света, също така заяви, че ще промени стратегията си за видеоигри, за да се съсредоточи върху качеството, а не върху количеството, тъй като очаква, че Пекин ще одобрява по-малко нови заглавия през следващите години. Усилията на китайските власти за ограничаване на индустрията за видеоигри включват редица мерки, като ограничаване на времето за онлайн видеоигри за младите хора. През април Китай възобнови издаването на лицензи за видеоигри, след като не беше давал разрешение в продължение на месеци.

Tencent заяви в сряда, че приходите са се увеличили с 0,1% спрямо предходната година до 135,47 млрд. юана, или 21,3 млрд. долара, въз основа на използвания от Tencent обменен курс от 6,3482 юана за един долар. Нетната печалба е спаднала с 51% до 23,4 млрд. юана. Това е най-големият спад на печалбата на Tencent, откакто компанията стана публична през 2004 г., сочат данни на S&P Global Market Intelligence.

И двата показателя не оправдаха очакванията на анализаторите, анкетирани от FactSet, отбелязвайки допълнително влошаване спрямо последното тримесечие на 2021 г., когато няколко китайски технологични компании, включително Tencent и Alibaba Group Holding Ltd. , отбелязаха най-слабия си ръст на печалбите си, откакто са публични.

 

 

Ръководителите на Tencent обаче заявиха, че са видели „ясни, подкрепящи" сигнали от централното правителство в регулаторната област, имайки предвид среща във вторник, в която са участвали някои ръководители на технологични компании и по време на която висши държавни служители са заявили, че Пекин подкрепя здравословното развитие на цифровата икономика. Уан Ян, член на висшето ръководство на Китай, е заявил подкрепа за по-силна цифрова икономика.

Приходите от онлайн реклама, друг ключов бизнес сегмент, са спаднали с 18% през първото тримесечие на годишна база. Широкообхватните регулаторни действия на Китай и забавянето на икономиката натежаха върху търсенето от страна на рекламодателите в различните отрасли. Tencent заяви, че като цяло рекламните нагласи са останали слаби през второто тримесечие, като рекламодателите в редица категории, като бързооборотни стоки, електронна търговия и пътувания, значително са намалили разходите си.

Ограниченията заради Covid-19, особено продължителното блокиране на Шанхай, допълнително повлияха на потреблението. Шанхай е мястото, където се намират централите на повечето мултинационални компании в Китай, и блокирането на достъпа е оказало непропорционално въздействие върху рекламата, казва главният стратегически директор Джеймс Мичъл. Според него това дали приходите от реклама ще се възстановят през втората половина на 2022 г. ще зависи до голяма степен от това колко бързо китайските власти ще успеят да овладеят последните вълни на Covid.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:56 | 14.09.22 г.
fallback