Airbnb Inc. заяви, че очаква да обяви първата си нетна печалба за цяла година тази година, след като приходите ѝ са се покачили със 70% през последното тримесечие, тъй като хората са продължили да резервират нощувки в крайградски имоти, въпреки че домакините са повишили цените.
Компанията от Сан Франциско е реализирала приходи в размер на 1,5 млрд. долара през трите месеца до март. Анализаторите, анкетирани от FactSet, прогнозираха средно приходи за 1,45 млрд. долара.
Приходите са подпомогнати от клиентите, които са резервирали рекорден брой нощувки и т.нар. преживявания през тримесечието, и от домакините, които повишиха цените на нощувките заради инфлацията. Брутните резервации на Airbnb - стойността на резервациите, направени през платформата - нараснаха с 67% до 17,2 млрд. долара, което е рекорд, пише The Wall Street Journal.
Компанията заяви, че очаква приходите за второто тримесечие да бъдат между 2,03 и 2,13 млрд. долара, което е повече от средната оценка на Wall Street за 1,97 млрд. долара. Airbnb заяви, че ранните резервации показват голямо търсене за лятото. До края на април компанията заяви, че има над 30% повече резервирани нощувки за летни пътувания в сравнение със същия период на 2019 г.
В отчета се посочва, че бъдещото търсене може да бъде повлияно от „допълнителни епидемии от Covid, евентуално въздействие на конфликта в Украйна върху пътуванията и чувствителността на потребителските цени".
След обявяването на резултатите акциите на компанията поскъпнаха с повече от 5% в следборсовата търговия.
Подобно на много нови компании от Силициевата долина, Airbnb не е отчитала годишна печалба от основаването си през 2008 г. Главният финансов директор Дейв Стивънсън заяви пред анализатори във вторник, че компанията очаква да отчете първата си целогодишна нетна печалба през тази година.
Загубата на Airbnb се сви до 19 млн. долара през първото тримесечие спрямо 1,17 млрд. долара през предходното тримесечие, когато печалбата ѝ беше засегната от разходи, свързани с дълга, който тя пое, за да се справи с пандемията, наред с други неща. Загубата за първото тримесечие е по-малка от прогнозираните от анализаторите 179 млн. долара.
Пандемията промени бизнеса на Airbnb. Местните пътувания се превърнаха в нейна крепост и хората започнаха да използват платформата за по-дълъг престой. Престоят от 28 дни или повече съставлява 21% от резервациите през първото тримесечие, което е по-малко от 24% през същия период на предходната година, но над нивата преди пандемията.
Много големи работодатели заявиха, че ще позволят на служителите си да водят по-номадски начин на живот, дори след като нещата се нормализират. Airbnb залага, че може да спечели от тази тенденция. През миналата седмица компанията се опита да даде пример, като позволи на служителите си да работят от почти всяко място, включително от чужбина, без да намаляват заплатата си.
Бизнесът на Airbnb за отдаване на жилища под наем първоначално беше съкрушен от здравната криза. Компанията спря неосновни проекти, съкрати една четвърт от персонала и намали големия бюджет за маркетинг. Но нарастващото приемане на модела за работа от разстояние и необходимостта да се пътува на места извън претъпканите градски центрове в крайна сметка превърна компанията в победител в пандемията.
Нейното възстановяване я превърна в една от най-горещите публични листвания през 2020 г. Въпреки че акциите на Airbnb загубиха повече от 15% тази година, пазарната капитализация на компанията все още надвишава тази на Marriott International Inc. и Hyatt Hotels Corp. взети заедно.
През миналата година Airbnb отбеляза рекордни приходи, докато хотелските вериги в големите градове пострадаха. Някои от големите хотелски вериги не са се върнали към приходите от преди пандемията. По-рано във вторник Hilton Worldwide Holdings Inc. прогнозира по-слаби от очакваните резултати за второто тримесечие. Акциите на Expedia Group Inc. се сринаха с повече от 13% във вторник, след като компанията не успя да изпълни прогнозите на анализаторите за резервациите през първото тримесечие.
Някои анализатори смятат, че ръстът на Airbnb ще се забави, а бизнесът на хотелските вериги и на конкуренти като Expedia и Booking Holdings Inc. ще се възстанови, тъй като корпоративните пътувания се активизират. Списъкът на Airbnb с наеми до голяма степен е останал непроменен по време на пандемията, а добавянето на повече обяви е от ключово значение за растежа, казва Джейк Фулър, анализатор на BTIG, който се занимава с онлайн туристически компании.
Airbnb се конкурира да намери нови домакини с Vrbo на Expedia, за да отговори на нарастващото търсене за местни престои. През миналата година тя улесни процеса на регистрация на нови домакини, като намали броя на необходимите стъпки от десетки на десет.
Главният изпълнителен директор Брайън Чески заяви в интервю през миналата седмица, че глобалните нива на заетост на офертите на Airbnb обикновено са ниски, така че компанията може да се разрасне чрез запълване на съществуващите жилища, дори и да не увеличи драстично предлагането.