fallback

За трети път в рамките на месец Amazon има проблеми с облака си

Прекъсване на електрозахранването в център за данни в Северна Вирджиния е предизвикало проблеми със свързаността

12:40 | 23.12.21 г.
Автор - снимка
Създател

В сряда операциите на Amazon за изчисления в облака претърпяха третото си прекъсване в рамките на един месец. Това доведе до кратко спиране на голям брой онлайн услуги. Самият Amazon съобщи на страницата си, че прекъсване на електрозахранването в център за данни в Северна Вирджиния е предизвикало проблеми със свързаността и е нарушило работата на различни онлайн бизнеси. Сред засегнатите е бил софтуерът за професионални разговори Slack, както и магазинът за игри на Epic Games, предава Bloomberg.

Според Downdetector, сайтът, който следи проблеми с уеб услуги, потребители са съобщавали за проблеми с достъпа до уебсайтове като услугата за видео стрийминг Hulu на Walt Disney Co., платформата за търговия с криптовалути Coinbase Global Inc. и инвестиционния мениджър Fidelity Investments.

На 7 декември Amazon отчете едно от най-тежките прекъсвания в историята си, което засегна Netflix Inc., приложението за мобилно банкиране Chime и производителя на прахосмукачки роботи iRobot и дори се отрази негативно и на продажбите на билети за предстоящото турне на Адел. Amazon обясни този инцидент с „неочаквано поведение“ на автоматизираните си процеси.

Представители на индустрията за облачни услуги казват, че прекъсванията винаги са били често срещани, но тъй като тези услуги стават все по-важни за световната икономика и начина на живот на хората, сега са по-забележими.

AWS е най-големият доставчик на изчислителни облаци в САЩ. Услугата позволява на клиентите, включително на много големи предприятия, да наемат изчислителни, складови и мрежови възможности онлайн. Компаниите и потребителите все повече зависят от услугите за изчисления в облака, тъй като пандемията принуди хората да работят от дома си.

"Колкото повече се разраства AWS, толкова повече светът зависи от нея", казва пред WSJ Елиас Хнасер, ръководител на изследователския отдел в изследователската компания EK Media Group, фокусирана върху облачните услуги.

Проблемите в сряда са били свързани с най-големия и най-дълго работещ облачен регион на Amazon на Източното крайбрежие. Това съоръжение често се оказва причина за някои от последните прекъсвания, твърдят представители на индустрията.

„В бъдеще ще станем свидетели само на повече подобни сривове, потенциално с още по-голям радиус на действие“, казва Джеймс Девин, вицепрезидент по управление на продуктите на Aviatrix Systems Inc., доставчик на мрежов софтуер, който помага на организациите да управляват своите облаци от различни доставчици.

Клиентите на облачни услуги, които той съветва, все по-често търсят начини за вграждане на по-голяма устойчивост в начина, по който използват облака, като използват няколко доставчици или използват софтуера си в няколко региона на един доставчик на облачни услуги, въпреки че това води до усложняване и увеличаване на разходите.

Разнообразяването на доставчиците обаче само до известна степен намалява риска от прекъсвания. Има едва няколко големи облачни платформи, от които компаниите могат да избират, а прекъсванията не са проблем, характерен само за Amazon, отбелязват IT специалистите. Microsoft Corp. например също отчете сериозно прекъсване на услугите си този месец.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:45 | 13.09.22 г.
fallback