fallback

Google и Meta засилват доминацията си в дигиталната реклама

Световната рекламна индустрия се очаква да запише по-голям растеж от прогнозирания по-рано

17:31 | 06.12.21 г.

Световната рекламна индустрия ще постигне по-голям растеж тази година от предварително очаквания, тъй като марките разчитат в по-голяма степен на търсачките и компании като Google и Meta Platforms, за да достигат до потребителите по време на пандемията, сочат две прогнози на рекламната индустрия, предава Ройтерс.

Въпреки една година, белязана от прекъсвания на глобалната верига на доставките, които забавиха достигането на продуктите до рафтовете на магазините, и мерките за поверителността на Apple, които мнозина се опасяват, че ще нанесат щети на мобилната реклама, брандовете продължават да рекламират онлайн, тъй като завръщането във физически магазини се случва бавно поради продължаващата пандемия, твърди Джонатан Бърнард, директор в рекламната фирма Zenitch.

Новите бизнеси, създадени по време на пандемията, трябваше да се рекламират, за да привлекат клиенти, докато други запазиха рекламните си разходи, за да останат в съзнанието на потребителите, коментира Брайън Уайзър, глобален президент в рекламната агенция GroupM.

GroupM прогнозира, че световните рекламни разходи ще нараснат с 22,5% през 2021 г. спрямо предходната година, докато Zenith очаква растеж от 15,6%. И двете прогнози са ревизирани нагоре спрямо по-ранните такива.

Според компаниите рекламните разходи се очаква да нараснат с около 9% през 2022 г.

Ръстът е добре дошъл за Alphabet, Meta и Amazon.com, основни търговци на онлайн реклама, които в момента обхващат повече от половината от всички рекламни разходи извън Китай. Това представлява увеличение спрямо близо 40% през 2019 г., твърди GroupM.

Междувременно Alphabet и Meta са изправени пред антимонополни разследвания в Съединените щати и Европа.

Необходимостта рекламодателите да достигат директно до потребителите доведе до успеха на търговци на дребно като Walmart, Target и Kroger, които бързо развиха соствения си рекламен бизнес, позволявайки на брандовете да използват техните данни за купувачите за по-точно таргетиране. Тази форма на реклама е нараснала с 47 на сто тази година до общо 77 млрд. долара и се очаква да се увеличи до 143 млрд. долара до 2024 г., допълват от Zenith.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:04 | 12.09.22 г.
fallback