Най-голямата социална мрежа в света не възнамерява да допуска възможността британските антитръстови органи да унищожат поглъщането на доставчика на GIF изображения Giphy. Британските надзорници засега не одобряват трансакцията поради нейното въздействие върху онлайн рекламата и обхвата на анимираните изображения.
През миналия месец, въз основа на предварителни констатации, те посочиха, че Facebook ще трябва да продаде Giphy. Антимонополният орган допусна сериозни грешки при проверката си, съобщава сега Facebook. Социалната мрежа също така поставя под въпрос това дали органът може да разпореди продажба.
Продажбата на компанията, която Facebook купи миналата година за 400 милиона долара и която трябваше да стане част от Instagram, би била „крайно неразумна и непропорционална стъпка“, заяви Facebook в отговор на опасенията на Службата по конкуренцията и пазарите (CMA), публикуван в сряда.
Случаят отваря пореден фронт пред най-големите световни технологични компании, с който те трябва да се преборят. Европейският съюз и Германия вече разследват използването на лични данни от Facebook, докато CMA разглежда под лупа нейните услуги Marketplace и Dating. В САЩ антитръстовите органи започнаха дело за монопол срещу Facebook, което бе стартирано през юни.
Facebook казва, че регулаторът трябва внимателно да прецени „натрапчивата си идея да наредят продажбата на компания, която не извършва бизнес във Великобритания“ и че има и въпроси относно това дали британският орган може да наложи продажба в глобален мащаб.
Фирмата от Силициевата долина се бори със CMA повече от година за сделка, която осъществи, преди да поиска одобрение от Великобритания или други органи. Компанията е в центъра на спора, докато глобалните регулатори предприемат мерки срещу големите технологични поглъщания на потенциални по-малки конкуренти. Регулаторите от своя страна бяха изправени пред поредица от критики, че са позволили на Силициевата долина да придобие потенциалните конкуренти, преди те да станат големи. Знаковото придобиване от страна на Facebook на приложението за споделяне на снимки Instagram често се цитира като сделка, която беше одобрена от регулаторите без подходяща проверка. В средата на август CMA заяви, че може да поиска Facebook да развали споразумението, за което се твърди, че е на стойност 400 млн. долара, и да продаде Giphy, ако опасенията за конкуренцията наистина бъдат потвърдени. Милиони GIF изображения са споделяни в социални мрежи като Twitter, Snapchat и TikTok, както в имейл и текстови съобщения. Повечето социални мрежи разчитат на достъпа си до базата данни на Giphy, а други ползват Tenor на Google.
Това, че притежава Giphy, може да накара компанията да откаже на други платформи достъп до тези данни, обяви CMA.
Регулаторът допълни тогава, че всяко намаляване на качеството или избора на GIF-ове може да засегне как хората използват сайтовете на социалните мрежи и дали се прехвърлят към други платформи като Facebook, която вече има значителна пазарна мощ.