Повечето интернет потребители са запознати с преживяването: избирате сайт от списъка с резултати в търсачката, но бързо осъзнавате, че сте сгрешили. Зареждането на страницата отнема векове. Появява се изскачащ прозорец точно пред това, което искате да прочетете. Когато го затворите, всичко на страницата изведнъж се измества, а със следващия си клик отваряте реклама, без да искате.
Нов ъпдейт на Google, който ще бъде пуснат за всички потребители до края на август, цели да премахне подобни дразнещи потребителите епизоди, пише Wall Street Journal.
Ако два уебсайта са идентични, този, който зарежда по-бързо и позволява на потребителите по-лесно да достигнат до това, което им е нужно, ще бъде разположен по-нагоре в резултатите в Google Search. Тези метрики, които Google определя като съществени за мрежата, ще помогнат на компанията да оценява потребителското преживяване във всяка страница, заедно с вече наличните измервания колко лесна е за използване от потребителите, дали връзката е сигурна и дали включва натрапчиви елементи като изскачащи реклами.
„Много рядко Google пуска такъв голям ъпдейт, засягащ потребителското изживяване“, твърди Асаф Шамли, съосновател и главен изпълнителен директор на базираната в Тел Авив технологична фирма Browsi Mobile, която използва изкуствен интелект, за да оптимизира позиционирането на реклами в медийни уебсайтове. „Получавам толкова много обаждания от издатели – това е основната им тема за разговор този месец“, посочва още той.
Общото влияние вероятно ще бъде минимално, твърди Бари Шварц, главен изпълнителен директор на RustyBrick, базирана в Ню Йорк компания, специализирана в онлайн технологии, помагащи на фирми да намалят разходите си.
Същевременно въпросът доколко дадена страница отговаря на търсенията ще остане най-важен, посочва Шварц. „Ако една страница е супербавна, но е най-точната в търсенето, тя винаги ще надвива“ уебсайтовете с по-добро преживяване, допълва той.
Но преживяването може да е важно за видимостта в търсачката, където много сайтове са еднакво адекватни на търсенията, допълва Google.
Някои собственици на уебсайтове правят всичко, което могат, за да подобрят преживяването в страниците, докато промените не влязат в сила.
Organix Brands, производител на органична бебешка храна, който е базиран във Великобритания, инвестира значително в оптимизация при търсенето, така че уебсайтът да се появява нагоре в резултатите в преживяващата бум категория продукти. Около 44% от посетителите на нейния онлайн магазин влизат през търсачката, твърди Мона Никзад от Organix.