fallback

Google плаща глоба от 220 млн. евро във Франция

Бизнесът на компанията с посредничеството на рекламни продажби представлява 13% от оборота на собственика Alphabet

17:19 | 07.06.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Google плаща във Франция глоба от 220 млн. евро, наложена от местния антикартелен орган заради предполагаемото предпочитане на собствени услуги при разпределяне на място за онлайн реклама. Американската група не отрече твърденията, а глобата вече е платена като част от споразумение, съобщи френският орган по конкуренцията в понеделник.

Органът е бил сезиран от няколко издателски групи, включително News Corp на международния медиен предприемач Рупърт Мърдок и френското издателство Figaro. Те обвиняват Google в злоупотреба с господстващото си положение.

Бизнесът на Google с посредничеството на рекламни продажби представлява 13 процента от оборота на компанията майка Alphabet в размер на близо 183 млрд. щатски долара (150 млрд. евро) през изминалата година, припомня DPA.

В конкретния случай става въпрос за това дали гигантът в търсачките е използвал незаконно своето надмощие в бизнеса с дигитална реклама. От поемането на специалиста по реклама DoubleClick през 2009 г. Google работи с платформа за рекламиране („DoubleClick for Publisher“), която в момента се управлява под марката Google.

Тази платформа се използва от много големи онлайн издатели, за да предлагат рекламни пространства за продажба. Оплакването е, че клиентите на Google получават предимство при действителното разпределение на рекламно пространство в Google Ad Exchange (AdX). Клиентите на Google са били частично снабдени с информация за конкуриращи се оферти.

„Органът установи, че Google е предоставил преференциално третиране на своите собствени технологии, които се предлагат под марката Google Ad Manager...“, заяви органът по конкуренция. Тези практики са „особено сериозни“, тъй като в неравностойно положение са изпаднали издатели, чийто икономически модел е сериозно отслабен от спада в продажбите на вестници на абонамент.

В рамките на споразумението Google също така се съгласява да промени поведението си и да улесни конкурентите да използват неговите инструменти за онлайн реклама. Промените са били приети от органа. „Ще тестваме тези промени през следващите месеци и ще ги разработим допълнително, преди да ги внедрим на по-широка основа, в някои случаи по целия свят“, казват от Google.   Френският орган по конкуренция напомня, че компаниите с позиция като Google имат и специална отговорност. „Тези много сериозни практики поставят конкуренцията в неравностойно положение на нововъзникващия пазар за онлайн реклама и дават възможност на Google не само да запази господстващото си положение, но и да го разшири“, казва Изабел де Силва, председател на френския орган по конкуренция, цитирана от съобщението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:47 | 14.09.22 г.
fallback